Sexuální obtěžování na vysokých školách: perspektiva studujících
Sexual Harassment at Universities: the Perspective of Students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25951Identifikátory
SIS: 60680
Kolekce
- Kvalifikační práce [6408]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hašková, Hana
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Genderová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra genderových studií
Datum obhajoby
16. 10. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem mé diplomové práce je zkoumat, jak studující českých vysokých škol vnímají sexuální obtěžování ze strany vyučujících, jejich postoje a zkušenosti. V teoretické části představuji historii vzniku pojmu sexuální obtěžování, jeho definice, teorie vysvětlující sexuální obtěžování a výsledky některých výzkumů. Teoretická část dále ukazuje, jaká jsou specifika vysokoškolského prostředí a snaží se nalézt odpovědi na základní otázky: Jak sexuálnímu obtěžování předcházet? Jak je sexuální obtěžování na vysokých školách rozšířeno? Jaké jsou jeho důsledky pro studující? Čtenáři/ky se seznámí s některými řešeními stížností, jaká používají zahraniční univerzity. Samostatná kapitola je věnována právní úpravě této problematiky v České republice. Empirická část popisuje zvolenou metodu - kvantitativní dotazníkové šetření - a její praktické využití. Tato část také prezentuje zjištěné údaje a jejich interpretaci. V závěru diskutuji možné směry budoucího výzkumy fenoménu sexuálního obtěžování.
The main aim of my thesis is to examine students' perceptions of sexual harassment by professors at Czech universities, their attitudes, and experiences. In the theoretical section, I present the history of the term sexual harassment, its definitions, theories of sexual harassment and results of selected research. The theoretical section also discusses a specific character of the academic setting and attempts to answear some basic questions: How can we prevent sexual harassment? How prevalent is sexual harassment in the academic setting? What are the consequences of sexual harassment for students? The readers will learn about some ways of complaint handling, which are used by foreign univesities. One chapter is devoted to the pertinent law in the Czech republic. The empirical section describes a choosen method - quantitative survey research - and its practical use. This section also presents and interprets collected data. In conclusion, I offer a summary and discuss the direction of future sexual harassment research can take.