Sexuální obtěžování v českém vysokoškolském prostředí z pohledu studentek- kvalitativní sonda
Sexual harassment in the Czech university environment from the female students' perspective- qualitative probe
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25949Identifikátory
SIS: 63051
Kolekce
- Kvalifikační práce [6511]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vohlídalová, Marta
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Genderová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra genderových studií
Datum obhajoby
26. 3. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce "Sexuální obtěžování v českém vysokoškolském prostředí z pohledu studentek- kvalitativní sonda" se zabývá tím, jak studentky vnímají sexuální a genderově motivované obtěžování a jaké s ním mají v českém vysokoškolském prostředí zkušenosti. Teoretická část obsahuje vymezení pojmů, diskusi nad definicemi sexuálního obtěžování, dále se zabývá mocenskými aspekty sexuálního obtěžování, poukazuje také na to, kdo je obtěžován a proč, a na závěr se věnuje zvláštnostem sexuálního obtěžování ve vysokoškolském prostředí včetně prevence. V empirické části práce představuje kvalitativní výzkum, konkrétně analýzu polostrukturovaných rozhovorů na téma sexuálního a genderově motivovaného obtěžování s 18 studentkami českých vysokých škol. Přináší interpretaci důležitých témat: definování sexuálního a genderově motivovaného obtěžování, zkušenosti s ním a reakce na něj a navrhovaná řešení, moc, strach, vztahy mezi vyučujícími a studujícími, alkohol, mluvení a mlčení o tématu a další.
The master thesis "Sexual harassment in the Czech university environment from the female students' perspective- qualitative probe" focuses on how students perceive sexual and gender harassment and what their experiences with it are at the Czech universities. The theoretical part contains explanations of important terms, discusses definitions of sexual harassment, further considers power topics related to sexual harassment, points to who is harassed and why and finally, shows specialities of the university environment including prevention of sexual harassment. The empirical part introduces qualitative research- semi-structured interviews about sexual harassment with 18 female students of Czech universities. It interprets several important topics, in particular: definitions of sexual and gender harassment, experiences with it and reactions to it, power, fear, relations between teachers and students, alcohol, (non)talking about sexual harassment etc.