Zobrazit minimální záznam

Problems of further training in public administration in Czech Republic
dc.contributor.advisorVeselý, Arnošt
dc.creatorMakovská, Markéta
dc.date.accessioned2020-08-19T12:12:25Z
dc.date.available2020-08-19T12:12:25Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25870
dc.description.abstractDiploma thesis "Problems of further training in public administration in the Czech Republic" deals with the problems of civil servants training, particular attention is paid to the training system in the municipal authorities. The thesis gives a brief overview of the evolution of public administration reform, within the educational policy for public administration emerged. The current system of further training, its components, legislation and interested stakeholders are described in detail. The practical part is devoted to research of civil servants training in municipal authorities, which aims to identify the problem areas. The survey results pointed to 9 problems which are lack of funding, the problem of return on investment in education, low or inappropriately oriented motivation of public servants to further education, the quality of some educational institutions, respectively lectors, difficult evaluation of the results and effects of education, ineffective rule of mandatory 18 training days for 3 years, proficiency test, position of management authorities to education and low effectiveness of e-learning education. At the end of the paper options for solving these problems are outlined.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce "Problémy dalšího vzdělávání úředníků ve veřejné správě v ČR" se zabývá problematikou vzdělávání úředníků veřejné správy, přičemž pozornost je věnována zejména systému vzdělávání v územní samosprávě. Práce podává stručný přehled o vývoji reformy veřejné správy, v rámci které byla vytvořena nová koncepce vzdělávání úředníků. Dále je podrobněji popsán současný systém dalšího vzdělávání, jeho jednotlivé komponenty, právní úprava a zainteresovaní aktéři. Praktická část práce je věnována výzkumu vzdělávání úředníků v územní samosprávě, jehož cílem je identifikovat jeho problémové oblasti. Výsledky šetření poukázaly na 9 problémů, které jsou nedostatek finančních prostředků, problém návratnosti investic do vzdělávání, nízká či nevhodně orientovaná motivace úředníků k dalšímu vzdělávání, kvalita některých vzdělávacích institucí, resp. lektorů, obtížné vyhodnocování výsledků a efektů vzdělávání, neefektivní norma povinných 18 dní vzdělávání za 3 roky, zkouška odborné způsobilosti, přístup vedení úřadů ke vzdělávání a nízká přínosnost elearningového vzdělávání. V závěru práce jsou pak nastíněny možnosti řešení zjištěných problémů.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleProblémy dalšího vzdělávání úředníků veřejné správy v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-02-01
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId82392
dc.title.translatedProblems of further training in public administration in Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeGeissler, Hana
dc.identifier.aleph001197753
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic and Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineVeřejná a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic and Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Problémy dalšího vzdělávání úředníků ve veřejné správě v ČR" se zabývá problematikou vzdělávání úředníků veřejné správy, přičemž pozornost je věnována zejména systému vzdělávání v územní samosprávě. Práce podává stručný přehled o vývoji reformy veřejné správy, v rámci které byla vytvořena nová koncepce vzdělávání úředníků. Dále je podrobněji popsán současný systém dalšího vzdělávání, jeho jednotlivé komponenty, právní úprava a zainteresovaní aktéři. Praktická část práce je věnována výzkumu vzdělávání úředníků v územní samosprávě, jehož cílem je identifikovat jeho problémové oblasti. Výsledky šetření poukázaly na 9 problémů, které jsou nedostatek finančních prostředků, problém návratnosti investic do vzdělávání, nízká či nevhodně orientovaná motivace úředníků k dalšímu vzdělávání, kvalita některých vzdělávacích institucí, resp. lektorů, obtížné vyhodnocování výsledků a efektů vzdělávání, neefektivní norma povinných 18 dní vzdělávání za 3 roky, zkouška odborné způsobilosti, přístup vedení úřadů ke vzdělávání a nízká přínosnost elearningového vzdělávání. V závěru práce jsou pak nastíněny možnosti řešení zjištěných problémů.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "Problems of further training in public administration in the Czech Republic" deals with the problems of civil servants training, particular attention is paid to the training system in the municipal authorities. The thesis gives a brief overview of the evolution of public administration reform, within the educational policy for public administration emerged. The current system of further training, its components, legislation and interested stakeholders are described in detail. The practical part is devoted to research of civil servants training in municipal authorities, which aims to identify the problem areas. The survey results pointed to 9 problems which are lack of funding, the problem of return on investment in education, low or inappropriately oriented motivation of public servants to further education, the quality of some educational institutions, respectively lectors, difficult evaluation of the results and effects of education, ineffective rule of mandatory 18 training days for 3 years, proficiency test, position of management authorities to education and low effectiveness of e-learning education. At the end of the paper options for solving these problems are outlined.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011977530106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV