Zobrazit minimální záznam

Self-development, social and manager abilities training for lectors of adult education: key competences and personal conditions
dc.contributor.advisorŠnýdrová, Ivana
dc.creatorPytlíčková, Blanka
dc.date.accessioned2017-04-20T09:40:09Z
dc.date.available2017-04-20T09:40:09Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25840
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá seberozvojem andragoga jako pracovníka, jehož práci lze řadit z jednoho úhlu pohledu i mezi pomáhající profese. Diplomová práce nejprve představí možná teoretická východiska charakterizující andragogickou profesi, role, ve kterých se může andragog vyskytovat, přiblíží přípravu na toto povolání. Následně se věnuje klíčovým kompetencím nejen v rovině obecné, ale obzvláště těm kompetencím, které jsou nezbytné pro andragoga a co nejkvalitnější vykonávání jeho profese a to i na úrovni manažerské. Představí možnosti rozvoje těchto kompetencí interaktivní formou a to především proto, že určité schopnosti a dovednosti není možné rozvíjet pouze teoretickou přípravou a klasickým studiem, ale především vlastní aktivitou. Tyto kompetence se rozvíjí hlavně ve skupině a jsou tedy definovány způsoby rozvoje zejména pomocí sociálněpsychologického výcviku, manažerského tréninku a metodami vycházejícími z principu zážitkové pedagogiky. Závěrečná část práce popisuje konkrétní aktivity, které vedou k rozvoji vybraných klíčových kompetencí a mezilidských dovedností. Důraz je kladen na vlastní odpovědnost a ochotu neustále se vzdělávat. Cílem práce je poukázat na naprostou nezbytnost seberozvoje z hlediska co nejkvalitnějšího vykonávání profese andragoga a to nejen po stránce odborné, ale především...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis aims at the self-development of a lector of adult education as a worker whose concern could be, from one point of view, considered as a helping proffession. The diploma thesis will first introduce the possibly theoretical recources that characterize the proffession of adult education, the roles that lectors of adult education can find themselves in and it will bring closer the preparation for this proffession. In the following, it pays attention to the key competences, not only on the general level but in particular to those competences that prove to be necessary for a lector of adult education and for the most effecient performance of his proffession, also on the manager level. It will introduce the possibilities of the development of these competences by an interactive system and that is mainly because certain abilities have to be developed not only by a theoretical preparation and a classical study programme but above all by a person's own activity. These competeces develop mainly in groups and the ways of development are defined in particular with the help of a socially-psychological training, manager training and the methods that spring from the principles of experience pedagogy. The final part of the thesis describes the particular activities that lead to the development of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSeberozvoj, trénink sociálních a manažerských dovedností pro andragogy: klíčové kompetence a osobnostní předpokladycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-14
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId75682
dc.title.translatedSelf-development, social and manager abilities training for lectors of adult education: key competences and personal conditionsen_US
dc.contributor.refereeBeneš, Milan
dc.identifier.aleph001133542
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá seberozvojem andragoga jako pracovníka, jehož práci lze řadit z jednoho úhlu pohledu i mezi pomáhající profese. Diplomová práce nejprve představí možná teoretická východiska charakterizující andragogickou profesi, role, ve kterých se může andragog vyskytovat, přiblíží přípravu na toto povolání. Následně se věnuje klíčovým kompetencím nejen v rovině obecné, ale obzvláště těm kompetencím, které jsou nezbytné pro andragoga a co nejkvalitnější vykonávání jeho profese a to i na úrovni manažerské. Představí možnosti rozvoje těchto kompetencí interaktivní formou a to především proto, že určité schopnosti a dovednosti není možné rozvíjet pouze teoretickou přípravou a klasickým studiem, ale především vlastní aktivitou. Tyto kompetence se rozvíjí hlavně ve skupině a jsou tedy definovány způsoby rozvoje zejména pomocí sociálněpsychologického výcviku, manažerského tréninku a metodami vycházejícími z principu zážitkové pedagogiky. Závěrečná část práce popisuje konkrétní aktivity, které vedou k rozvoji vybraných klíčových kompetencí a mezilidských dovedností. Důraz je kladen na vlastní odpovědnost a ochotu neustále se vzdělávat. Cílem práce je poukázat na naprostou nezbytnost seberozvoje z hlediska co nejkvalitnějšího vykonávání profese andragoga a to nejen po stránce odborné, ale především...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis aims at the self-development of a lector of adult education as a worker whose concern could be, from one point of view, considered as a helping proffession. The diploma thesis will first introduce the possibly theoretical recources that characterize the proffession of adult education, the roles that lectors of adult education can find themselves in and it will bring closer the preparation for this proffession. In the following, it pays attention to the key competences, not only on the general level but in particular to those competences that prove to be necessary for a lector of adult education and for the most effecient performance of his proffession, also on the manager level. It will introduce the possibilities of the development of these competences by an interactive system and that is mainly because certain abilities have to be developed not only by a theoretical preparation and a classical study programme but above all by a person's own activity. These competeces develop mainly in groups and the ways of development are defined in particular with the help of a socially-psychological training, manager training and the methods that spring from the principles of experience pedagogy. The final part of the thesis describes the particular activities that lead to the development of the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990011335420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV