dc.contributor.advisor | Kvaček, Robert | |
dc.creator | Slámová, Dana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T08:03:35Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T08:03:35Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/25420 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se věnuje střednímu školství v českých zemích v 2. polovině 19. století. Cílem práce je pokusit se o vytvoření obrazu střední školy na základě využití pamětí a vzpomínek. Stěžejní část práce je zaměřena na pohled autorů na středoškolská studia. První tematický okruh je věnován nejvýraznějším otázkám, které se týkají vlastního studia na střední škole. Hlavními momenty, které pamětníci zachycují, jsou například vstup na střední školu, motivace, kázeň, náboženské povinnosti, výuka, maturitní zkouška atd. Druhý tematický okruh se zabývá mimoškolním životem studentů. Prostřednictvím pamětí a vzpomínek jsou sledovány sociální a hospodářské poměry studentů. Dalšími tématy z každodenního života jsou bydlení, stravování nebo cestování studentů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The presented diploma thesis deals with secondary education in the Czech Lands in the second half of 19th century. The aim of the thesis is to create a portrait of a secondary school based on utilization of memoirs. The main part is focused on the opinions of the contemporaries on secondary education. The first thematic part is dedicated to the key issues which concern study at the secondary school. The central moments which are mentioned by the contemporaries are for example admission to the secondary school, motivation, discipline, religious duties, education, school-leaving exam etc. The second thematic part deals with the after-school life of students. Due to the memoirs the social and economic conditions of students are followed. The other themes from the everyday life are lodgings, board or traveling. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Střední školy v pamětech v druhé polovině 19. století | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-17 | |
dc.description.department | Institute of Czech History | en_US |
dc.description.department | Ústav českých dějin | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 65113 | |
dc.title.translated | Secondary schools in memoirs in the second half of 19th century | en_US |
dc.contributor.referee | Pokorná, Magdaléna | |
dc.identifier.aleph | 001375697 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Historie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History | en_US |
thesis.degree.program | Historické vědy | cs_CZ |
thesis.degree.program | History | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav českých dějin | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Czech History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Historie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History | en_US |
uk.degree-program.cs | Historické vědy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | History | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se věnuje střednímu školství v českých zemích v 2. polovině 19. století. Cílem práce je pokusit se o vytvoření obrazu střední školy na základě využití pamětí a vzpomínek. Stěžejní část práce je zaměřena na pohled autorů na středoškolská studia. První tematický okruh je věnován nejvýraznějším otázkám, které se týkají vlastního studia na střední škole. Hlavními momenty, které pamětníci zachycují, jsou například vstup na střední školu, motivace, kázeň, náboženské povinnosti, výuka, maturitní zkouška atd. Druhý tematický okruh se zabývá mimoškolním životem studentů. Prostřednictvím pamětí a vzpomínek jsou sledovány sociální a hospodářské poměry studentů. Dalšími tématy z každodenního života jsou bydlení, stravování nebo cestování studentů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The presented diploma thesis deals with secondary education in the Czech Lands in the second half of 19th century. The aim of the thesis is to create a portrait of a secondary school based on utilization of memoirs. The main part is focused on the opinions of the contemporaries on secondary education. The first thematic part is dedicated to the key issues which concern study at the secondary school. The central moments which are mentioned by the contemporaries are for example admission to the secondary school, motivation, discipline, religious duties, education, school-leaving exam etc. The second thematic part deals with the after-school life of students. Due to the memoirs the social and economic conditions of students are followed. The other themes from the everyday life are lodgings, board or traveling. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českých dějin | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013756970106986 | |