Zobrazit minimální záznam

Secondary schools in memoirs in the second half of 19th century
dc.contributor.advisorKvaček, Robert
dc.creatorSlámová, Dana
dc.date.accessioned2017-04-20T08:03:35Z
dc.date.available2017-04-20T08:03:35Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25420
dc.description.abstractTato diplomová práce se věnuje střednímu školství v českých zemích v 2. polovině 19. století. Cílem práce je pokusit se o vytvoření obrazu střední školy na základě využití pamětí a vzpomínek. Stěžejní část práce je zaměřena na pohled autorů na středoškolská studia. První tematický okruh je věnován nejvýraznějším otázkám, které se týkají vlastního studia na střední škole. Hlavními momenty, které pamětníci zachycují, jsou například vstup na střední školu, motivace, kázeň, náboženské povinnosti, výuka, maturitní zkouška atd. Druhý tematický okruh se zabývá mimoškolním životem studentů. Prostřednictvím pamětí a vzpomínek jsou sledovány sociální a hospodářské poměry studentů. Dalšími tématy z každodenního života jsou bydlení, stravování nebo cestování studentů.cs_CZ
dc.description.abstractThe presented diploma thesis deals with secondary education in the Czech Lands in the second half of 19th century. The aim of the thesis is to create a portrait of a secondary school based on utilization of memoirs. The main part is focused on the opinions of the contemporaries on secondary education. The first thematic part is dedicated to the key issues which concern study at the secondary school. The central moments which are mentioned by the contemporaries are for example admission to the secondary school, motivation, discipline, religious duties, education, school-leaving exam etc. The second thematic part deals with the after-school life of students. Due to the memoirs the social and economic conditions of students are followed. The other themes from the everyday life are lodgings, board or traveling.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleStřední školy v pamětech v druhé polovině 19. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-17
dc.description.departmentInstitute of Czech Historyen_US
dc.description.departmentÚstav českých dějincs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId65113
dc.title.translatedSecondary schools in memoirs in the second half of 19th centuryen_US
dc.contributor.refereePokorná, Magdaléna
dc.identifier.aleph001375697
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistoriecs_CZ
thesis.degree.disciplineHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českých dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistoriecs_CZ
uk.degree-discipline.enHistoryen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se věnuje střednímu školství v českých zemích v 2. polovině 19. století. Cílem práce je pokusit se o vytvoření obrazu střední školy na základě využití pamětí a vzpomínek. Stěžejní část práce je zaměřena na pohled autorů na středoškolská studia. První tematický okruh je věnován nejvýraznějším otázkám, které se týkají vlastního studia na střední škole. Hlavními momenty, které pamětníci zachycují, jsou například vstup na střední školu, motivace, kázeň, náboženské povinnosti, výuka, maturitní zkouška atd. Druhý tematický okruh se zabývá mimoškolním životem studentů. Prostřednictvím pamětí a vzpomínek jsou sledovány sociální a hospodářské poměry studentů. Dalšími tématy z každodenního života jsou bydlení, stravování nebo cestování studentů.cs_CZ
uk.abstract.enThe presented diploma thesis deals with secondary education in the Czech Lands in the second half of 19th century. The aim of the thesis is to create a portrait of a secondary school based on utilization of memoirs. The main part is focused on the opinions of the contemporaries on secondary education. The first thematic part is dedicated to the key issues which concern study at the secondary school. The central moments which are mentioned by the contemporaries are for example admission to the secondary school, motivation, discipline, religious duties, education, school-leaving exam etc. The second thematic part deals with the after-school life of students. Due to the memoirs the social and economic conditions of students are followed. The other themes from the everyday life are lodgings, board or traveling.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českých dějincs_CZ
dc.identifier.lisID990013756970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV