Odpovědnost dopravce v mezinárodní přepravě zboží
Liability of the carrier in international carriage of goods
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/24033Identifikátory
SIS: 77768
Kolekce
- Kvalifikační práce [13749]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Růžička, Květoslav
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra obchodního práva
Datum obhajoby
22. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
59 9. Závěr Záměrem této diplomové práce bylo popsání mezinárodní úpravy přepravy zboží, a pokus o její komparaci o poskytnutí určitého uceleného pohledu na tuto problematiku i pro širší okruh čtenářů z řad subjektů, jež se zabývají přepravou zboží fakticky. Proto byly v úvodu práce zmíněny teoretické základy, na kterých je tato mezinárodní úprava postavena a vysvětleny instituty a pojmy užívané touto právní úpravou tak, aby čtenář mohl vnímat jednotlivé mezinárodně unifikované úpravy v širším kontextu. Specifika tvorby této mezinárodní úpravy a její multinacionální původ způsobují, že právo mezinárodní přepravy tvoří svébytný a specifický právní obor odlišný od právní úpravy známé ve vnitrostátním právu. Následnou vnitrostátní aplikací tohoto právní oboru, resp. jednotlivých mezinárodním úmluv, však dochází k jejich určitému sbližování, které však ne vždy může vést ke kladnému výsledku. Zvláště odlišné chápání jednotlivých právních institutů obsažených v obou druzích úprav může často vést ke komplikacím při jejich praktické aplikaci. Proto je nutné se věnovat vysvětlování těchto specifik a odlišností, zejména "laické" veřejnosti. Zároveň ona multinacionálost těchto mezinárodních úprav může způsobovat problémy i profesionálům, když jednotlivá ustanovení těchto úmluv můžou být v různých státech chápana...
64 Thesis name: Carrier's lability in international transport of goods Resume: The aim of my Master Thesis was to analyze the relationships arising during the international transport of goods, especially in terms of a carriers's liability. The reason was an effort to clarify these relationships to readers and to highlight possible problems that may arise during international transport. My main objective was to examine in detail international legal regulations for road transport of goods, especially the CMR Convention. However, the Master Thesis deals with all types of the transport of goods used. The Master Thesis is divided into 9 chapters and respective subchapters (or other parts); each chapter deals with various aspects of transportation types, both general and specific. The first chapter is an introduction to the topic and deals with historical aspects of the development of transportation and description of different transport types used. The second chapter describes in general the resources of legal regulations for international transport and definitions used in this field. The third chapter describes specific principles of legal regulations of relationships arising during both domestic and international transport. In addition to the description of possible ways of legislative regulation of these...