Zobrazit minimální záznam

Intertextuality in Advertising and its Use in Czech Language Lessons
dc.contributor.advisorKvítková, Naděžda
dc.creatorČapková, Radka
dc.date.accessioned2019-02-19T10:50:54Z
dc.date.available2019-02-19T10:50:54Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23653
dc.description.abstractIntertextualita v reklamě a její využití v hodinách českého jazyka na SŠ Reklama, jako jedna z forem persvazivní komunikace, využívá často k přesvědčování recipienta intertextové navazování. Dizertační práce analyzuje intertextové odkazy v komerční reklamě, dělí je podle typů pretextů na podkladě teoretických poznatků a zaznamenává, jak jsou různé druhy reklam založených na intertextovosti vnímány středoškolskými studenty. V první části práce shrnujeme teorie, které se intertextovostí zabývají, a definujeme výchozí pojmy. V oblasti intertextového bádání existují dvě základní pojetí mezitextových vztahů: širší, zastoupené např. Kristevovou, Barthesem, Bloomem či Riffaterrem, a užší, které najdeme např. v koncepcích Bachtina, Genetta, Głowińského, Markiewicze či Homoláče. V naší práci jsme vycházeli z užšího pojetí J. Homoláče, který vykládá vztahy textů vždy k jiným konkrétním textům a intertextualitu definuje jako navazování textu na jiný text nebo soubor textů, který se stane součástí jeho významové výstavby. Dále jsme definovali pojmy architextovost a metatextovost a vymezili jejich vztah k našemu výzkumu. Ve druhém oddílu práce na základě odborné literatury a jazykového materiálu vyčleňujeme typy intertextového navazování uplatňující se v reklamě. V práci se zabýváme konkrétními texty i žánry, které se...cs_CZ
dc.description.abstractIntertextuality in Advertising and its Use in Czech Language Lessons Advertising, as one of the forms of persuasive communication, often uses intertextual links to persuade, to manipulate and to seduce the recipient. The thesis analyses the intertextual links in advertising and their distribution according to the types of pretexts on the basis of theoretical research, and elaborates, how the different kinds of advertisements and commercials are perceived by secondary school students. In the first part of the thesis, relevant theories, which deal with intertextuality, are summed up, and the main terms are defined. In the area of intertextual research, we can find two main conceptions of intertextual links: broader, represented e. g. by Kristeva, Barthes, Bloom, Riffaterre, and narrower, manifested e. g. in theories of Bachtin, Genette, Głowińsky, Markiewicz or Homoláč. In our thesis we emanated from the narrower conception of Homoláč, who defines intertextuality as linking of one text to another text, which is incorporated into its meaning structure. We also defined terms architextuality and metatextuality and specified their relevance to our research. In the second part, having taken theoretical literature and language sources as a basis, types of intertextual links used in advertising are selected. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleIntertextualita v reklamě a její využití v hodinách českého jazyka na SŠcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-25
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId81935
dc.title.translatedIntertextuality in Advertising and its Use in Czech Language Lessonsen_US
dc.contributor.refereeJanovec, Ladislav
dc.contributor.refereeHoffmannová, Jana
dc.identifier.aleph001293379
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csIntertextualita v reklamě a její využití v hodinách českého jazyka na SŠ Reklama, jako jedna z forem persvazivní komunikace, využívá často k přesvědčování recipienta intertextové navazování. Dizertační práce analyzuje intertextové odkazy v komerční reklamě, dělí je podle typů pretextů na podkladě teoretických poznatků a zaznamenává, jak jsou různé druhy reklam založených na intertextovosti vnímány středoškolskými studenty. V první části práce shrnujeme teorie, které se intertextovostí zabývají, a definujeme výchozí pojmy. V oblasti intertextového bádání existují dvě základní pojetí mezitextových vztahů: širší, zastoupené např. Kristevovou, Barthesem, Bloomem či Riffaterrem, a užší, které najdeme např. v koncepcích Bachtina, Genetta, Głowińského, Markiewicze či Homoláče. V naší práci jsme vycházeli z užšího pojetí J. Homoláče, který vykládá vztahy textů vždy k jiným konkrétním textům a intertextualitu definuje jako navazování textu na jiný text nebo soubor textů, který se stane součástí jeho významové výstavby. Dále jsme definovali pojmy architextovost a metatextovost a vymezili jejich vztah k našemu výzkumu. Ve druhém oddílu práce na základě odborné literatury a jazykového materiálu vyčleňujeme typy intertextového navazování uplatňující se v reklamě. V práci se zabýváme konkrétními texty i žánry, které se...cs_CZ
uk.abstract.enIntertextuality in Advertising and its Use in Czech Language Lessons Advertising, as one of the forms of persuasive communication, often uses intertextual links to persuade, to manipulate and to seduce the recipient. The thesis analyses the intertextual links in advertising and their distribution according to the types of pretexts on the basis of theoretical research, and elaborates, how the different kinds of advertisements and commercials are perceived by secondary school students. In the first part of the thesis, relevant theories, which deal with intertextuality, are summed up, and the main terms are defined. In the area of intertextual research, we can find two main conceptions of intertextual links: broader, represented e. g. by Kristeva, Barthes, Bloom, Riffaterre, and narrower, manifested e. g. in theories of Bachtin, Genette, Głowińsky, Markiewicz or Homoláč. In our thesis we emanated from the narrower conception of Homoláč, who defines intertextuality as linking of one text to another text, which is incorporated into its meaning structure. We also defined terms architextuality and metatextuality and specified their relevance to our research. In the second part, having taken theoretical literature and language sources as a basis, types of intertextual links used in advertising are selected. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990012933790106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV