Zobrazit minimální záznam

Early parent-child interaction focused on gender specifics
dc.contributor.advisorŠulová, Lenka
dc.creatorHrdličková, Markéta
dc.date.accessioned2018-10-30T02:29:33Z
dc.date.available2018-10-30T02:29:33Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23288
dc.description.abstractTato dizertační práce vznikla jako součást grantového projektu GAČR č. 406/011220, jehož řešitelkou je doc.PhDr. Lenka Šulová CSc. Teoretická část je rozdělena do šesti kapitol. První kapitola je zaměřena na analýzu interakce rodiče s dítětem z pohledu teorie raného citového pouta. Ve druhé a třetí kapitole se zabýváme interakcí matka-dítě a otecdítě z pohledu socioemocionálního vývoje. Čtvrtá kapitola je věnována rodině z hlediska rané interakce a také se zde snažíme vysledovat možné příčiny narušení interakce jedince a pečující osoby. Pátá kapitola pojednává o vývoji dítěte v batolecím období. Teoretickou část práce uzavírá kapitola týkající se hlavních metod a výzkumů v oblasti raného citového pouta. Podstatou výzkumné části práce je analýza videonahrávek dětí ve věku 12, 24 a 36 měsíců(+/- dva měsíce) při hře s matkou a otcem v domácím prostředí. Výzkumný vzorek tvoří celkem 30 dětí, z každé věkové kategorie 1 O dětí. Nahrávky byly vyhodnoceny z hlediska předem stanovených kategorií (pohled, vokalizace, motorika, fyzický kontakt, manipulace s hračkou, emoce) v počítačovém programu V.I.P. Následně byly stanoveny nulové hypotézy (celkem 9), které jsme testovali pomocí statistické metody ANOV A. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis disertation i s a part of the grant task number 406/01/220 of the GAČR (Grant agency of the Czech Republic ). The solver of this task is doc. PhDr. Lenka Šulová CSc. The teoretical part of this work is devided in 6 main chapters. The first one is is focused on the analysis of early parent-child interaction from the point of attachment. The second and the third chapter i s focused on early interaction of mother-child and father-child. The fourth chapter is dedicated to the family from the point of the early interaction and we also try to define the main reason of the desruption of this early interaction. The fifth chapter is focused on the specifics of toddler' s age. The last chapter i s dedicated to the main methods and research in the field of attachment. The research of this work consists of an analysis of recorded play interaction of toddlers (age 12, 24, 36 months, +/- 2 moths) at home. The research sample consist of 30 children, 1 O from each age . The recorded play interaction were analysed according pre-defined categories (look, vocalisation, manipulation with a toy, physical contact, motorical activity, emotions) in computer programme V.I.P. Then there were set several zero hypotesis ( total 9), which were tested by ANOV A statistical method. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleRaná interakce rodič-dítě se zaměřením na pohlavní specifikacs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-08-27
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId81065
dc.title.translatedEarly parent-child interaction focused on gender specificsen_US
dc.contributor.refereeŠtětovská, Iva
dc.contributor.refereeSobotková, Daniela
dc.identifier.aleph001707337
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Psychologyen_US
thesis.degree.disciplineSociální psychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální psychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Psychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato dizertační práce vznikla jako součást grantového projektu GAČR č. 406/011220, jehož řešitelkou je doc.PhDr. Lenka Šulová CSc. Teoretická část je rozdělena do šesti kapitol. První kapitola je zaměřena na analýzu interakce rodiče s dítětem z pohledu teorie raného citového pouta. Ve druhé a třetí kapitole se zabýváme interakcí matka-dítě a otecdítě z pohledu socioemocionálního vývoje. Čtvrtá kapitola je věnována rodině z hlediska rané interakce a také se zde snažíme vysledovat možné příčiny narušení interakce jedince a pečující osoby. Pátá kapitola pojednává o vývoji dítěte v batolecím období. Teoretickou část práce uzavírá kapitola týkající se hlavních metod a výzkumů v oblasti raného citového pouta. Podstatou výzkumné části práce je analýza videonahrávek dětí ve věku 12, 24 a 36 měsíců(+/- dva měsíce) při hře s matkou a otcem v domácím prostředí. Výzkumný vzorek tvoří celkem 30 dětí, z každé věkové kategorie 1 O dětí. Nahrávky byly vyhodnoceny z hlediska předem stanovených kategorií (pohled, vokalizace, motorika, fyzický kontakt, manipulace s hračkou, emoce) v počítačovém programu V.I.P. Následně byly stanoveny nulové hypotézy (celkem 9), které jsme testovali pomocí statistické metody ANOV A. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis disertation i s a part of the grant task number 406/01/220 of the GAČR (Grant agency of the Czech Republic ). The solver of this task is doc. PhDr. Lenka Šulová CSc. The teoretical part of this work is devided in 6 main chapters. The first one is is focused on the analysis of early parent-child interaction from the point of attachment. The second and the third chapter i s focused on early interaction of mother-child and father-child. The fourth chapter is dedicated to the family from the point of the early interaction and we also try to define the main reason of the desruption of this early interaction. The fifth chapter is focused on the specifics of toddler' s age. The last chapter i s dedicated to the main methods and research in the field of attachment. The research of this work consists of an analysis of recorded play interaction of toddlers (age 12, 24, 36 months, +/- 2 moths) at home. The research sample consist of 30 children, 1 O from each age . The recorded play interaction were analysed according pre-defined categories (look, vocalisation, manipulation with a toy, physical contact, motorical activity, emotions) in computer programme V.I.P. Then there were set several zero hypotesis ( total 9), which were tested by ANOV A statistical method. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990017073370106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV