Zobrazit minimální záznam

The exercise of the state's rights and duties in the airspace in the light of public international law
dc.contributor.advisorOndřej, Jan
dc.creatorKobera, Václav
dc.date.accessioned2020-02-17T17:09:59Z
dc.date.available2020-02-17T17:09:59Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23266
dc.description.abstract108 THE EXERCISE OF THE STATE'S RIGHTS AND DUTIES IN THE AIRSPACE IN THE LIGHT OF PUBLIC INTERNATIONAL LAW The space above the Earth was the lawyer's examination subject matter already in ancient times. The air which we breathe, as well as the water from the sea, was considered to be a thing common to all (res communis omnium). However, as far as the movement and life in the air were concerned (here we can use the term "airspace"), a different rule was used. This rule said "he who owns the land, owns it up to heaven" (cuius es solum, eius est usque ad coelum). This conception of the airspace still had not much in common with today's conception based on its practical use. It is obvious that society then could not have assumed reasonably (because of the level of its technical development) that mankind was going to be able to use the airspace. The origins of proper use of the airspace we can only date to when the Montgolfier brothers constructed and launched the first hot air balloon (1783 in Paris). Initially such activities were considered to be rather curiosities but they gained respect very quickly especially when used during armed conflicts in the 19th century performing espionage and bombing tasks. At the beginning of the 20th century the Wright brothers successfully tested the first heavier-than-air...en_US
dc.description.abstract105 ZÁVĚR Od doby, kdy bratři Wrigthové zkonstruovali a odzkoušeli první letadlo s vlastním pohonem,221 doznal přístup států k otázkám spojeným s využíváním vzdušného prostoru výrazného vývoje. Velký vliv na rozvoj letectví a na postoj států měla paradoxně první světová válka. V jejím průběhu společnost zaznamenala do té doby nebývalý vědecký a technický rozvoj. Člověk totiž pochopil, že pomocí nových technických vynálezů a výsledků aplikovaného výzkumu dokáže zabíjet mnohem účinněji, rychleji a v nebývale větším měřítku než kdykoli předtím. Jakékoli liberální přístupy k otevřenému pojetí vzdušného prostoru nad územím státu byly po tomto prvním globálním konfliktu zcela upozaděny. Státy, jsouce si vědomy nebezpečí, které jde s rozvojem letectví ruku v ruce, poprvé výslovně uznaly, že každý stát má výlučnou a úplnou svrchovanost ve vzdušném prostoru nad svým státním územím. Státy se tak obecně shodovaly na tom, že právní status vzdušného prostoru je odvozen od právního statusu území, nad kterým se nachází (ve shodě s tímto pravidlem bylo třeba přistupovat i k vzdušnému prostor nad volným mořem). Po první světové válce státy začaly být zároveň konfrontovány se vznikem mezinárodního civilního letectví a potřebou jeho rozvoje. Rozdílné zájmy a přístupy států předznamenaly značná úskalí na cestě k hledání...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.titleVýkon práv a povinností státu ve vzdušném prostoru ve světle mezinárodního práva veřejnéhocs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-16
dc.description.departmentKatedra mezinárodního právacs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Public International Lawen_US
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId69417
dc.title.translatedThe exercise of the state's rights and duties in the airspace in the light of public international lawen_US
dc.contributor.refereeHofmannová, Mahulena
dc.identifier.aleph001190748
thesis.degree.nameJUDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra mezinárodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Public International Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.cs105 ZÁVĚR Od doby, kdy bratři Wrigthové zkonstruovali a odzkoušeli první letadlo s vlastním pohonem,221 doznal přístup států k otázkám spojeným s využíváním vzdušného prostoru výrazného vývoje. Velký vliv na rozvoj letectví a na postoj států měla paradoxně první světová válka. V jejím průběhu společnost zaznamenala do té doby nebývalý vědecký a technický rozvoj. Člověk totiž pochopil, že pomocí nových technických vynálezů a výsledků aplikovaného výzkumu dokáže zabíjet mnohem účinněji, rychleji a v nebývale větším měřítku než kdykoli předtím. Jakékoli liberální přístupy k otevřenému pojetí vzdušného prostoru nad územím státu byly po tomto prvním globálním konfliktu zcela upozaděny. Státy, jsouce si vědomy nebezpečí, které jde s rozvojem letectví ruku v ruce, poprvé výslovně uznaly, že každý stát má výlučnou a úplnou svrchovanost ve vzdušném prostoru nad svým státním územím. Státy se tak obecně shodovaly na tom, že právní status vzdušného prostoru je odvozen od právního statusu území, nad kterým se nachází (ve shodě s tímto pravidlem bylo třeba přistupovat i k vzdušnému prostor nad volným mořem). Po první světové válce státy začaly být zároveň konfrontovány se vznikem mezinárodního civilního letectví a potřebou jeho rozvoje. Rozdílné zájmy a přístupy států předznamenaly značná úskalí na cestě k hledání...cs_CZ
uk.abstract.en108 THE EXERCISE OF THE STATE'S RIGHTS AND DUTIES IN THE AIRSPACE IN THE LIGHT OF PUBLIC INTERNATIONAL LAW The space above the Earth was the lawyer's examination subject matter already in ancient times. The air which we breathe, as well as the water from the sea, was considered to be a thing common to all (res communis omnium). However, as far as the movement and life in the air were concerned (here we can use the term "airspace"), a different rule was used. This rule said "he who owns the land, owns it up to heaven" (cuius es solum, eius est usque ad coelum). This conception of the airspace still had not much in common with today's conception based on its practical use. It is obvious that society then could not have assumed reasonably (because of the level of its technical development) that mankind was going to be able to use the airspace. The origins of proper use of the airspace we can only date to when the Montgolfier brothers constructed and launched the first hot air balloon (1783 in Paris). Initially such activities were considered to be rather curiosities but they gained respect very quickly especially when used during armed conflicts in the 19th century performing espionage and bombing tasks. At the beginning of the 20th century the Wright brothers successfully tested the first heavier-than-air...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra mezinárodního právacs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011907480106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV