dc.contributor.advisor | Dvorský, Jaroslav | |
dc.creator | Řeřicha, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T18:13:13Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T18:13:13Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22876 | |
dc.description.abstract | 3 Abstrakt Název práce Efektivita nácviku základních dovedností v paraglidingu Cíle práce Cílem této práce je získat obrázek o průběhu základního kursu paraglidingu ve vztahu k osvojování si potřebných dovedností souvisejících s ovládáním padáku, manipulací s padákem, plněním předem stanovených úkonů během samotného letu. Ze získaných poznatků o měřené osobě zjistit průběh učení předem zvolených činností a následně se pokusit o nalezení faktorů, které tento průběh učení ovlivňují. Metoda Diplomová práce je zpracována ve formě kvalitativního výzkumu. Ke sběru dat jsme použili pozorování a standardizovaných dotazníků NEO pětifaktorový osobnostní inventář a POMS (Profile of Mood States). Výsledky Z naměřených dat jsme zjistili odlišný průběh učení u jednotlivých skupin, vzniklých na základě rozdílné míry zvládnutí požadovaných činností. V oblasti vývoje emočních stavů je možné u jednotlivých skupin pozorovat měnící se zastoupení měřených faktorů a jejich odlišný vývoj v průběhu kursu. Struktura osobnosti je také pro každou skupinu odlišná. Klíčová slova Osobnost, motorické učení, úzkostnost, úzkost, strach, osobnostní profil, vývoj emočních stavů, křivka učení. | cs_CZ |
dc.description.abstract | 4 The precis Title Basic skills training efficiency in paragliding Goals The goal of this thesis is to get the picture of a basic paragliding course in connection with acquiring required skills related to the control of a parachute, manipulation with a parachute, fulfilling predetermined tasks during the flight itself and to find out the learning progress of activities chosen in advance from the gained knowledge about the measured person, and consequently to try to find the factors which influence this learning progress. Method The thesis is compiled in the form of a qualitative research. For the collection of data we have chosen observation and standardized questionnaires NEO five factory personality inventory and POMS (Profile of Mood States). Results From the recorded data we have found out a different learning progress of individual groups created on the basis of a different extent of required activities. In the area of the emotional states development, it is possible to observe changing representation of measured factors in individual groups and a their different development during the course. The structure of personality is also different for each group. Key words Personality, motor learning, anxiozity, anxiety, fear, personality profile, progress of emotional states, learning curve. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.title | Vliv individuální reakce účastníků základních kurzů v paraglidingu na průběh výcviku základních dovedností. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-25 | |
dc.description.department | Technické a úpolové sporty | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 36798 | |
dc.title.translated | An individual reaction of paragliding basic camps participants and its influence of basic skills duration. | en_US |
dc.contributor.referee | Hátlová, Běla | |
dc.identifier.aleph | 001189744 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.degree.program | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
thesis.degree.program | Physical Education and Sport | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Technické a úpolové sporty | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physical Education and Sport | en_US |
uk.degree-program.cs | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | 3 Abstrakt Název práce Efektivita nácviku základních dovedností v paraglidingu Cíle práce Cílem této práce je získat obrázek o průběhu základního kursu paraglidingu ve vztahu k osvojování si potřebných dovedností souvisejících s ovládáním padáku, manipulací s padákem, plněním předem stanovených úkonů během samotného letu. Ze získaných poznatků o měřené osobě zjistit průběh učení předem zvolených činností a následně se pokusit o nalezení faktorů, které tento průběh učení ovlivňují. Metoda Diplomová práce je zpracována ve formě kvalitativního výzkumu. Ke sběru dat jsme použili pozorování a standardizovaných dotazníků NEO pětifaktorový osobnostní inventář a POMS (Profile of Mood States). Výsledky Z naměřených dat jsme zjistili odlišný průběh učení u jednotlivých skupin, vzniklých na základě rozdílné míry zvládnutí požadovaných činností. V oblasti vývoje emočních stavů je možné u jednotlivých skupin pozorovat měnící se zastoupení měřených faktorů a jejich odlišný vývoj v průběhu kursu. Struktura osobnosti je také pro každou skupinu odlišná. Klíčová slova Osobnost, motorické učení, úzkostnost, úzkost, strach, osobnostní profil, vývoj emočních stavů, křivka učení. | cs_CZ |
uk.abstract.en | 4 The precis Title Basic skills training efficiency in paragliding Goals The goal of this thesis is to get the picture of a basic paragliding course in connection with acquiring required skills related to the control of a parachute, manipulation with a parachute, fulfilling predetermined tasks during the flight itself and to find out the learning progress of activities chosen in advance from the gained knowledge about the measured person, and consequently to try to find the factors which influence this learning progress. Method The thesis is compiled in the form of a qualitative research. For the collection of data we have chosen observation and standardized questionnaires NEO five factory personality inventory and POMS (Profile of Mood States). Results From the recorded data we have found out a different learning progress of individual groups created on the basis of a different extent of required activities. In the area of the emotional states development, it is possible to observe changing representation of measured factors in individual groups and a their different development during the course. The structure of personality is also different for each group. Key words Personality, motor learning, anxiozity, anxiety, fear, personality profile, progress of emotional states, learning curve. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Technické a úpolové sporty | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011897440106986 | |