La notion francophonie dans la didactique du FLE
The notion of The Francophony in methodologies of French as a foreign language
Pojem frankofonie v didaktice francouzského jazyka
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22798Identifiers
Study Information System: 71988
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Vacková, Alena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Social Scienses
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 6. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
French
Grade
Excellent
Cílem diplomové práce je popsat různé koncepce pojmu "frankofonie" a "frankofonní kultury" ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka na českých středních školách. Hlavním bodem práce je konstatování možných stereotypů v chápání daného kulturního systému na základě učiněného výzkumu a návrh didaktických řešení pro optimalizaci výuky kulturních reálií v hodinách francouzského jazyka. Cíl řešení diplomové práce je prakticky využitelný pro vyučující francouzského jazyka na středních školách stejně jako pro všechny zájemce o didaktiku cizích jazyků. Projekt nabídne učitelům inovativní řešení jak zahrnout reálie francouzsky mluvících zemí do výuky jazyka, tak aby bylo pojetí zajímavé a obohacující pro žáky.
The aim of thesis is to describe different visions of the notion of "The Francophony" and "Francophonic culture" in teaching French as a foreign language at Czech schools. The main point of this work is the finding of possible stereotypes in understanding of the cultural system made on the basis of research and design the educational solutions for optimizing the teaching of cultural life in the hours of French language. The solutions proposed in the thesis are practically used for teaching French language in secondary schools as well as for all those who are interested in methodologies of foreign languages. The project will offer to teachers an innovative solution to include life and French-speaking countries to learn the language in, so that the concept would be interesting and enriching for students.