La notion francophonie dans la didactique du FLE
The notion of The Francophony in methodologies of French as a foreign language
Pojem frankofonie v didaktice francouzského jazyka
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22798Identifikátory
SIS: 71988
Kolekce
- Kvalifikační práce [18636]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vacková, Alena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
8. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Francouzština
Známka
Výborně
Cílem diplomové práce je popsat různé koncepce pojmu "frankofonie" a "frankofonní kultury" ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka na českých středních školách. Hlavním bodem práce je konstatování možných stereotypů v chápání daného kulturního systému na základě učiněného výzkumu a návrh didaktických řešení pro optimalizaci výuky kulturních reálií v hodinách francouzského jazyka. Cíl řešení diplomové práce je prakticky využitelný pro vyučující francouzského jazyka na středních školách stejně jako pro všechny zájemce o didaktiku cizích jazyků. Projekt nabídne učitelům inovativní řešení jak zahrnout reálie francouzsky mluvících zemí do výuky jazyka, tak aby bylo pojetí zajímavé a obohacující pro žáky.
The aim of thesis is to describe different visions of the notion of "The Francophony" and "Francophonic culture" in teaching French as a foreign language at Czech schools. The main point of this work is the finding of possible stereotypes in understanding of the cultural system made on the basis of research and design the educational solutions for optimizing the teaching of cultural life in the hours of French language. The solutions proposed in the thesis are practically used for teaching French language in secondary schools as well as for all those who are interested in methodologies of foreign languages. The project will offer to teachers an innovative solution to include life and French-speaking countries to learn the language in, so that the concept would be interesting and enriching for students.