Připravenost dětí přípravných tříd na vstup do 1. třídy ZŠ.
Readiness of children of preparatory classes for entry to primary school.
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22742Identifiers
Study Information System: 78883
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Kropáčková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce s názvem Připravenost dětí přípravných tříd na vstup do 1. třídy ZS si klade za cíl popsat současnou situaci přípravných tříd v České republice a zároveň nabídnout čtenáři pojetí přípravných tříd některých států severní Evropy. Práce se podrobněji zabývá problematikou školní zralosti a připravenosti dětí ve věku před vstupem do povinné školní docházky. Popisuje konkrétní přípravné třídy a interpretuje názory učitelů na připravenost dětí přípravných tříd pro vstup do 1. tříd. Klíčová slova: přípravná třída, školní zralost, školní připravenost, vstup dítěte do školy, prostředí rodiny, asistent pedagoga, nezralost, očekávané výstupy
The aim of the diploma thesis called Children's preparedness from pre-school classes for admission to the first grade is to describe the contemporary situation of preschool classes in the Czech Republic and in some other countries from northern Europe. More closely pursues children's school maturity and preparedness at the age before they start the compulsory education. The thesis presents contrete pre-school classes and the teacher's opinion of children's prepareness from pre-school to entrance into the first grade. Key words: pre-school class, school maturity, school preparedness, admission to school, family conditions, teacher's assistant, immaturity, expected knowledge