Připravenost dětí přípravných tříd na vstup do 1. třídy ZŠ.
Readiness of children of preparatory classes for entry to primary school.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22742Identifikátory
SIS: 78883
Kolekce
- Kvalifikační práce [19218]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kropáčková, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
15. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce s názvem Připravenost dětí přípravných tříd na vstup do 1. třídy ZS si klade za cíl popsat současnou situaci přípravných tříd v České republice a zároveň nabídnout čtenáři pojetí přípravných tříd některých států severní Evropy. Práce se podrobněji zabývá problematikou školní zralosti a připravenosti dětí ve věku před vstupem do povinné školní docházky. Popisuje konkrétní přípravné třídy a interpretuje názory učitelů na připravenost dětí přípravných tříd pro vstup do 1. tříd. Klíčová slova: přípravná třída, školní zralost, školní připravenost, vstup dítěte do školy, prostředí rodiny, asistent pedagoga, nezralost, očekávané výstupy
The aim of the diploma thesis called Children's preparedness from pre-school classes for admission to the first grade is to describe the contemporary situation of preschool classes in the Czech Republic and in some other countries from northern Europe. More closely pursues children's school maturity and preparedness at the age before they start the compulsory education. The thesis presents contrete pre-school classes and the teacher's opinion of children's prepareness from pre-school to entrance into the first grade. Key words: pre-school class, school maturity, school preparedness, admission to school, family conditions, teacher's assistant, immaturity, expected knowledge