Implementace mediální výchovy do školního vzdělávacího programu v návaznosti na očekávané výstupy oboru výchova ke zdraví
Implementation of media education to the school education programme in sequence of expected outcomes educational field health education
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22590Identifiers
Study Information System: 76458
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Kučírek, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Domestic Science
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato diplomová práce se zabývá médii ve vztahu výchovně-vzdělávacímu procesu, který probíhá ve škole. Konkrétně pojednává o začleňování tematických okruhů průřezového tématu Mediální výchova do vzdělávacího obsahu vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví. Stěžejním dokumentem, ze kterého tato práce vychází, je Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Cílem této práce je objasnit, do jaké míry učitelé rodinné výchovy nebo výchovy ke zdraví používají média při své práci a začleňují témata mediální výchovy do výuky ve svých předmětech. Současně je také cílem navrhnout modelové hodiny, které mohou sloužit jako inspirace a podklad do výuky výše jmenovaných předmětů.
This graduation theses is concerned with the role of the media in the educational process when applied in a school environment. In particular this work is dealing with all aspects of Health education and associated issues. The graduation theses has been motivated by the key document Framework Education Programme for Elementary Education. The aim of this research has been to find out how teachers of family or health education are using media in the educational context and whether they incorporate some aspects of media education within their lessons. Additionally it is intended to propose a format of model lessons that would become the basis and inspiration for delivery of the above subjects.