Další vzdělávání učitelů a příprava nové maturity z chemie
Additional Education of Teachers and Preparation to New School-leaving Exam
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22536Identifikátory
SIS: 75222
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vaňková, Věra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemie
Katedra / ústav / klinika
Katedra chemie a didaktiky chemie
Datum obhajoby
7. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Úspěšný průběh celoživotního vzdělávání všech pedagogických pracovníků, tedy i učitelů chemie, je jedním z nezbytných předpokladů zdárné realizace změn souvisejících s naším současným školstvím (kurikulární reforma, rámcově vzdělávací plány, vytvoření jednotného systému evaluace apod.). Potřeba dalšího vzdělávání je vyvolána jak novými předmětovými, odbornými a didaktickými přístupy, tak i rozvojem nových informačních technologií. Kromě nejčastějších forem dalšího vzdělávání jako jsou kurzy, semináře, laboratorní cvičení, exkurze, vzdělávací programy a další profesní studium na vysokých školách se jedná o výměnné pobyty učitelů a aktivity založené na spolupráci mezi různými školami v rámci systémových projektů Evropských strukturálních fondů. Diplomová práce se zabývá jednou z nejnovějších forem dalšího vzdělávání a to je vzdělávání za pomocí e-learningu. Jejím cílem je navrhnout scénář pro přípravu základního distančního e-learningové vzdělávání učitelů chemie. Tématický obsah práce byl zvolen s ohledem na důležitou oblast evaluace a autoevaluace výsledků vzdělávání na úrovni školy i žáka a zabývá se základními nástroji jako je učební úloha a její využití v didaktických testech. Protože se základy práce s didaktickými testy v chemii by se samozřejmě měli seznámit nejen učitelé, ale i jejich žáci, je druhý...
A successful course of lifelong education of all pedagogical workers, including chemistry teachers, is part of necessary background for implementing changes concerning our contemporary education system (the educating reform, general educating programs, a creation of a unified system of evaluation and so forth). The need for further education is caused both by new professional and didactic approaches within the particular school subject and by a quick development of new information technologies. Besides the most common forms of further education such as courses, seminars, laboratory practices, field trips, educational programs and further professional studies at universities, there are also teachers' exchange stays and activities based on a cooperation among schools within the framework of systemic projects of European structural funds. The thesis discusses one of the newest forms of further education, e-learning. Its goal is to outline a scenario for the preparation of a basic distance e-learning education of chemistry teachers. The theme was chosen in regard to the important area of evaluation and autoevaluation of education results, and it is approached from the viewpoints of the school and the student. It concerns basic tools as is the mathematical problem and its application in didactic tests. The...