Klíčové myšlenky andragogické koncepce Franze Pöggelera
Key Ideas of Franz Pöggeler's Andragogical Concept
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2247Identifikátory
SIS: 166688
Kolekce
- Kvalifikační práce [23420]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kopecký, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
1. 2. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Franz Pöggeler, andragogika, vzdělávací proces, partnerství vzdělavatele a účastníka vzdělávání dospělých, plná dospělost, pomoc v životě, dialog, křesťanský aspektKlíčová slova (anglicky)
Franz Pöggeler, andragogy, educational process, partnership between an educator and an adult learner, full maturity, help in a life, dialogue, Christian aspectTato bakalářská práce se zabývá klíčovými andragogickými myšlenkami Franze Pöggelera. Pöggeler byl významným německým andragogem druhé poloviny 20. století a je považován za jednoho ze zakladatelů andragogiky jako samostatné vědní disciplíny. Práce vychází především z Pöggelerovy ústřední andragogické publikace Erwachsenenbildung. Einführung in die Andragogik. (Vzdělávání dospělých. Úvod do andragogiky) z roku 1974. Cílem práce je interpretovat a systematizovat Pöggelerovy klíčové andragogické myšlenky a poskytnout ucelený obraz jeho koncepce andragogiky v kontextu jeho doby. Součástí práce je také kritické zhodnocení Pöggelerových andragogických myšlenek. Klíčová slova Franz Pöggeler, andragogika, vzdělávací proces, partnerství vzdělavatele a účastníka vzdělávání dospělých, plná dospělost, pomoc v životě, dialog, křesťanský aspekt
This bachelor thesis deals with the key andragogical ideas of Franz Pöggeler. Pöggeler was an important German adult educator in the second half of the 20th century and he is considered to be one of the founders of andragogy as an independent scientific discipline. The thesis is primarily based on Pöggeler's major andragogical work, Erwachsenenbildung: Einführung in die Andragogik (Adult Education: Introduction to Andragogy), which was published in 1974. The aim of the thesis is to interpret and organise Pöggeler's key andragogical ideas and to provide an integrated view of his andragogical concept in the context of his era. The thesis also includes a critical assessment of Pöggeler's andragogical ideas. Keywords Franz Pöggeler, andragogy, educational process, partnership between an educator and an adult learner, full maturity, help in a life, dialogue, Christian aspect