Zobrazit minimální záznam

Westland ecosystems of Sokolov regoin and their using in school practise
dc.contributor.advisorDostál, Petr
dc.creatorDrnovcová, Pavlína
dc.date.accessioned2017-04-19T15:54:50Z
dc.date.available2017-04-19T15:54:50Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22463
dc.description.abstractTématem diplomové práce je zmapování biodiverzity druhů mokřadních společenstev se zaměřením na chráněné druhy na vybraných lokalitách regionu Sokolovsko. Studované lokality - Nadlesí, Stará Ovčárna a pískovna Erika byly vybrány s ohledem na dostupnost pro školy. Cílem práce bylo také navrhnout možnost didaktického využití lokalit pro výuku přírodopisu a biologie na ZŠ a nižším stupni gymnázií, proto je ke každé lokalitě navržena exkurze, která je navíc podpořena tvorbou pracovních listů. Teoretická část obsahuje vymezení pojmu mokřad, charakteristiku regionu Sokolovsko a shrnuje předchozí inventarizační průzkum prováděný na daných lokalitách. V praktické části je vymezena vlastní floristická a zoologická inventarizace i s metodikou a také didaktická aplikace, tzn. popis exkurzí, vyzkoušení vycházek v praxi a pracovní listy. Práce je doplněna o množství příloh, zejména o barevné fotografie, mapy a tabulky. V příloze jsou také uvedeny pracovní listy a jejich autorská řešení.cs_CZ
dc.description.abstract"The wetland ecosystems of Sokolov region and their using in school practice" The topic of the thesis is to monitor the biodiversity of wetland ecosystems, with a focus on protected species at selected localities of Sokolov region. Localities that were studied - Nadlesí, Stará Ovčárna and pískovna Erika, have been selected with regard to their accessibility for schools. The objective of the thesis was also to propose the possibility of the didactic use of localities for the natural science and biology at primary schools, therefore, for each a site excursion was propose; with a follow up creation of worksheets. The theoretical part contains the definition of the term wetlands, Sokolov region characteristics and it also summarizes the previous inventory research conducted at the given localities. In the practical part, the floristic and zoological inventory is determined along with methodology and didactic applications, i.e. the descriptions of excursions, the real-life testing of the excursions in school practice and the worksheets.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMokřadní ekosystémy Sokolovska a jejich využití ve školní praxics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-02
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId71153
dc.title.translatedWestland ecosystems of Sokolov regoin and their using in school practiseen_US
dc.contributor.refereeSkýbová, Jana
dc.identifier.aleph001116246
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Chemistryen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Chemistryen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je zmapování biodiverzity druhů mokřadních společenstev se zaměřením na chráněné druhy na vybraných lokalitách regionu Sokolovsko. Studované lokality - Nadlesí, Stará Ovčárna a pískovna Erika byly vybrány s ohledem na dostupnost pro školy. Cílem práce bylo také navrhnout možnost didaktického využití lokalit pro výuku přírodopisu a biologie na ZŠ a nižším stupni gymnázií, proto je ke každé lokalitě navržena exkurze, která je navíc podpořena tvorbou pracovních listů. Teoretická část obsahuje vymezení pojmu mokřad, charakteristiku regionu Sokolovsko a shrnuje předchozí inventarizační průzkum prováděný na daných lokalitách. V praktické části je vymezena vlastní floristická a zoologická inventarizace i s metodikou a také didaktická aplikace, tzn. popis exkurzí, vyzkoušení vycházek v praxi a pracovní listy. Práce je doplněna o množství příloh, zejména o barevné fotografie, mapy a tabulky. V příloze jsou také uvedeny pracovní listy a jejich autorská řešení.cs_CZ
uk.abstract.en"The wetland ecosystems of Sokolov region and their using in school practice" The topic of the thesis is to monitor the biodiversity of wetland ecosystems, with a focus on protected species at selected localities of Sokolov region. Localities that were studied - Nadlesí, Stará Ovčárna and pískovna Erika, have been selected with regard to their accessibility for schools. The objective of the thesis was also to propose the possibility of the didactic use of localities for the natural science and biology at primary schools, therefore, for each a site excursion was propose; with a follow up creation of worksheets. The theoretical part contains the definition of the term wetlands, Sokolov region characteristics and it also summarizes the previous inventory research conducted at the given localities. In the practical part, the floristic and zoological inventory is determined along with methodology and didactic applications, i.e. the descriptions of excursions, the real-life testing of the excursions in school practice and the worksheets.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990011162460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV