Mokřadní ekosystémy Sokolovska a jejich využití ve školní praxi
Westland ecosystems of Sokolov regoin and their using in school practise
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22463Identifikátory
SIS: 71153
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Skýbová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemie
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
2. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tématem diplomové práce je zmapování biodiverzity druhů mokřadních společenstev se zaměřením na chráněné druhy na vybraných lokalitách regionu Sokolovsko. Studované lokality - Nadlesí, Stará Ovčárna a pískovna Erika byly vybrány s ohledem na dostupnost pro školy. Cílem práce bylo také navrhnout možnost didaktického využití lokalit pro výuku přírodopisu a biologie na ZŠ a nižším stupni gymnázií, proto je ke každé lokalitě navržena exkurze, která je navíc podpořena tvorbou pracovních listů. Teoretická část obsahuje vymezení pojmu mokřad, charakteristiku regionu Sokolovsko a shrnuje předchozí inventarizační průzkum prováděný na daných lokalitách. V praktické části je vymezena vlastní floristická a zoologická inventarizace i s metodikou a také didaktická aplikace, tzn. popis exkurzí, vyzkoušení vycházek v praxi a pracovní listy. Práce je doplněna o množství příloh, zejména o barevné fotografie, mapy a tabulky. V příloze jsou také uvedeny pracovní listy a jejich autorská řešení.
"The wetland ecosystems of Sokolov region and their using in school practice" The topic of the thesis is to monitor the biodiversity of wetland ecosystems, with a focus on protected species at selected localities of Sokolov region. Localities that were studied - Nadlesí, Stará Ovčárna and pískovna Erika, have been selected with regard to their accessibility for schools. The objective of the thesis was also to propose the possibility of the didactic use of localities for the natural science and biology at primary schools, therefore, for each a site excursion was propose; with a follow up creation of worksheets. The theoretical part contains the definition of the term wetlands, Sokolov region characteristics and it also summarizes the previous inventory research conducted at the given localities. In the practical part, the floristic and zoological inventory is determined along with methodology and didactic applications, i.e. the descriptions of excursions, the real-life testing of the excursions in school practice and the worksheets.