dc.contributor.advisor | Papoušek, Vladimír | |
dc.creator | Hadžagič, Sandra | |
dc.date.accessioned | 2018-10-29T19:24:00Z | |
dc.date.available | 2018-10-29T19:24:00Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22451 | |
dc.description.abstract | Předkládaná práce představuje monografickou studii o díle Milady Součkové. Zahrnuje jednak metodologické otázky, jednak podrobnou interpretaci její tvorby. Ta se jeví jako specifický literární celek procházející řadou proměn, ale neustále si uchovávající strukturní identitu, kdy v jednotlivosti, v jednotlivých textech, je již jakoby obsažen celek. Integrujícím principem výkladu je motiv paměti, který pro1íná veškerým zkoumaným materiálem. Výklad není veden žádnou předem danou interpretační metodou, utvářel se postupně a v závislosti na prostudovaném materiálu. Studie sleduje umělecký postup a projev autorky, přičemž se snaží vyjasnit vnitřní souvislosti v její tvorbě a zdůraznit významové osy, na jejichž základě se jednotlivá díla sdružují, a to zejména v souvislosti se změnou kulturního a existenciálního statusu autorky, tj. jejím exilem v USA. Pokouší se ozřejmit konkrétní poetické struktury v díle Milady Součkové, a na základě toho vyvodit závěr ohledně samotné poetiky i faktorů mimo text. Už od její prvotiny má její poetika výraz autobiografického diskursu, kdy se prostřednictvím vyprávění stává subjektem vlastního porozumění, přičemž v určitém smyslu odhaluje, a zároveň skrývá vlastní intimní bytí. Podstatný moment pro nalezení pevného bodu v proměnlivosti reality a bytí je vztah k minulosti... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis is the monographic study about the literary works of Milada Součková. It addresses methodological issues and includes a detailed interpretation of her literary works. These works are perceived as a literary unity which undergoes various transformations yet it always retains its structural identity. The individual works retain their independence and can be see as complete works in themselves. The integral principle in this exposition is the motive of memory which interlaces the studied material. The exposition was not led by any predefined or previously established methodology, but instead, it was built gradually and with respect to the studied material. The study follows the artistic methods and expressions used by the author while attempting to explain their interna I dependencies. Further, it attempts to emphasize the significant axes which unify the author's individual works, especially with regards to the changes in her cultural and existential status, i.e. her exile to the United States. It gives insight into the poetic structures in Součková's literary opus, which makes possible to draw conclusions about the poetics as well as about other factors external to her literature. Ever since her very first publication, her poetics contain an autobiographical discourse. This is observed, when by... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Paměť v exilu | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-12-17 | |
dc.description.department | Department of Czech and Comparative Literature | en_US |
dc.description.department | Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 24297 | |
dc.title.translated | Memory in exile | en_US |
dc.contributor.referee | Wiendl, Jan | |
dc.contributor.referee | Brabec, Jiří | |
dc.identifier.aleph | 001180173 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Czech Literature and Literary Theory | en_US |
thesis.degree.discipline | Dějiny české literatury a teorie literatury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literature | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny české literatury a teorie literatury | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Czech Literature and Literary Theory | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná práce představuje monografickou studii o díle Milady Součkové. Zahrnuje jednak metodologické otázky, jednak podrobnou interpretaci její tvorby. Ta se jeví jako specifický literární celek procházející řadou proměn, ale neustále si uchovávající strukturní identitu, kdy v jednotlivosti, v jednotlivých textech, je již jakoby obsažen celek. Integrujícím principem výkladu je motiv paměti, který pro1íná veškerým zkoumaným materiálem. Výklad není veden žádnou předem danou interpretační metodou, utvářel se postupně a v závislosti na prostudovaném materiálu. Studie sleduje umělecký postup a projev autorky, přičemž se snaží vyjasnit vnitřní souvislosti v její tvorbě a zdůraznit významové osy, na jejichž základě se jednotlivá díla sdružují, a to zejména v souvislosti se změnou kulturního a existenciálního statusu autorky, tj. jejím exilem v USA. Pokouší se ozřejmit konkrétní poetické struktury v díle Milady Součkové, a na základě toho vyvodit závěr ohledně samotné poetiky i faktorů mimo text. Už od její prvotiny má její poetika výraz autobiografického diskursu, kdy se prostřednictvím vyprávění stává subjektem vlastního porozumění, přičemž v určitém smyslu odhaluje, a zároveň skrývá vlastní intimní bytí. Podstatný moment pro nalezení pevného bodu v proměnlivosti reality a bytí je vztah k minulosti... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis is the monographic study about the literary works of Milada Součková. It addresses methodological issues and includes a detailed interpretation of her literary works. These works are perceived as a literary unity which undergoes various transformations yet it always retains its structural identity. The individual works retain their independence and can be see as complete works in themselves. The integral principle in this exposition is the motive of memory which interlaces the studied material. The exposition was not led by any predefined or previously established methodology, but instead, it was built gradually and with respect to the studied material. The study follows the artistic methods and expressions used by the author while attempting to explain their interna I dependencies. Further, it attempts to emphasize the significant axes which unify the author's individual works, especially with regards to the changes in her cultural and existential status, i.e. her exile to the United States. It gives insight into the poetic structures in Součková's literary opus, which makes possible to draw conclusions about the poetics as well as about other factors external to her literature. Ever since her very first publication, her poetics contain an autobiographical discourse. This is observed, when by... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.identifier.lisID | 990011801730106986 | |