Zobrazit minimální záznam

Albanian Music Culture with a Focus on the Art of Piano Teaching System and Plays the Piano
dc.contributor.advisorPalkovská, Jana
dc.creatorPrifti, Egli
dc.date.accessioned2017-04-19T14:51:56Z
dc.date.available2017-04-19T14:51:56Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22225
dc.description.abstractAlbánie je země, kde dochází ke splývání západní a východní kultury. Tato charakteristika se projevila ve všech oblastech albánského umění. Klavír se v této zemi objevil až na konci 19. století a do šedesátých let 20. století byl hlavně doprovázejícím nástrojem. Díky otevření tiranské konzervatoře se klavír stal koncertním nástrojem a v sedmdesátých letech téhož století se stal velmi oblíbeným. Nejvýznamnějším obdobím, co se týká albánské klavírní literatury, je období komunismu. Proto je tomuto období věnována velká část této diplomové práce, která se snaží obecně představit albánské umění se zaměřením na klavír. Kvůli limitovanému rozsahu této diplomové práce je zde uvedena pouze obecná představa o albánském hudebním zázemí a analýza jen několika reprezentativních klavírních skladeb.cs_CZ
dc.description.abstractAlbania is a country where western and eastern culture is naturally mixed. This characteristic is notable in all kinds of Albanian art. The piano came to Albania at the end of the nineteenth century and was till the sixties of the twentieth century mostly used as an accompanying instrument. In 1962, thanks to the opening of the Conservatory of Tirana, the piano became a concert instrument, and by the seventies it was considered a highly preferred instrument in Albania. The Communist era can be esteemed as the most important period for Albanian piano literature. Considering that the aim of this study is to make an introduction to the Albanian music by focusing on piano music, a considerable part of this diploma thesis deals with the Communist period of the Albanian history (1945 - 1990). Because of the word limit of this diploma thesis, only an overview to the Albanian music and a general analysis of the Albanian piano literature is introduced.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleAlbánská hudební kultura se zaměřením na klavírní umění a systém výuky hry na klavírcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-01
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87799
dc.title.translatedAlbanian Music Culture with a Focus on the Art of Piano Teaching System and Plays the Pianoen_US
dc.contributor.refereeGregor, Vít
dc.identifier.aleph001380547
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástrojcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrumenten_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástrojcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrumenten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAlbánie je země, kde dochází ke splývání západní a východní kultury. Tato charakteristika se projevila ve všech oblastech albánského umění. Klavír se v této zemi objevil až na konci 19. století a do šedesátých let 20. století byl hlavně doprovázejícím nástrojem. Díky otevření tiranské konzervatoře se klavír stal koncertním nástrojem a v sedmdesátých letech téhož století se stal velmi oblíbeným. Nejvýznamnějším obdobím, co se týká albánské klavírní literatury, je období komunismu. Proto je tomuto období věnována velká část této diplomové práce, která se snaží obecně představit albánské umění se zaměřením na klavír. Kvůli limitovanému rozsahu této diplomové práce je zde uvedena pouze obecná představa o albánském hudebním zázemí a analýza jen několika reprezentativních klavírních skladeb.cs_CZ
uk.abstract.enAlbania is a country where western and eastern culture is naturally mixed. This characteristic is notable in all kinds of Albanian art. The piano came to Albania at the end of the nineteenth century and was till the sixties of the twentieth century mostly used as an accompanying instrument. In 1962, thanks to the opening of the Conservatory of Tirana, the piano became a concert instrument, and by the seventies it was considered a highly preferred instrument in Albania. The Communist era can be esteemed as the most important period for Albanian piano literature. Considering that the aim of this study is to make an introduction to the Albanian music by focusing on piano music, a considerable part of this diploma thesis deals with the Communist period of the Albanian history (1945 - 1990). Because of the word limit of this diploma thesis, only an overview to the Albanian music and a general analysis of the Albanian piano literature is introduced.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990013805470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV