Zobrazit minimální záznam

Comparative analysis of the difference of knowledge in administering first aid between preschool children and lower elementary children
dc.contributor.advisorPokorný, Ladislav
dc.creatorJírová, Kamila
dc.date.accessioned2017-04-19T14:44:24Z
dc.date.available2017-04-19T14:44:24Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22213
dc.description.abstractTéma: Porovnání úrovně znalostí poskytování první pomoci dětmi předškolního a mladšího školního věku Abstrakt: Cílem této diplomové práce je zjistit a porovnat stav úrovně znalostí poskytování první pomoci dětmi předškolního věku v posledním ročníku mateřských škol a dětmi mladšího školního věku po absolvování 3., resp. 5. ročníku základní školy a na základě zjištěných poznatků doporučit optimální obsah znalostí poskytování první pomoci pro děti předškolního a mladšího školního věku do 3. ročníku základní školy. První část této práce se zabývá první pomocí jako takovou, požadavky na obsah vzdělávání žáků mateřských škol a prvního stupně základních škol dle odborné literatury a programy nabízenými institucemi zabývajícími se poskytováním první pomoci a její výukou. V druhé části práce je popsáno výzkumné šetření provedené na vybraných mateřských a základních školách. Výsledky tohoto šetření jsou zde podrobně popsány a na jejich základě je vypracován návrh na obsah znalostí poskytování první pomoci do 3. ročníku základní školy. Klíčová slova: první pomoc, obsah vzdělávání, možnosti vzdělávání, výzkumné šetření, děti předškolního věku, žáci mladšího školního věku, pedagogové, návrh na obsah vzdělávánícs_CZ
dc.description.abstractSYNOPSIS Title: A comparative analysis of the difference of knowledge in administering first- aid between preschool children and lower elementary children Abstract: The goal of this thesis is to investigate and compare the difference of knowledge in administering first-aid between preschool children (KS) and lower elementary children (3rd and Sth grade), and based on the results to recommend a general guidline of an optimal range of knowledge in administering first-aid at the preschool and third-grade level. The initial part of this thesis explains: first-aid, requirements of the educational substance of preschool and lower elementary children, and additional sources of acquiring first-aid education. Subsequentely it describes the research done at the chosen preschools and lower elementary schools. The final results of the research are described in full, which leads to the conclusion and recommendation ofthe general guidline of an optimal range of knowledge in administering first-aid at the preschool and third-grade level. Key words: first-aid, range of knowledge, educational possibilities, research, preschool children, lower elementary children, teachers, general guidline of knowledgeen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePorovnání úrovně znalostí poskytování první pomoci dětmi předškolního a mladšího školního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-12
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId81511
dc.title.translatedComparative analysis of the difference of knowledge in administering first aid between preschool children and lower elementary childrenen_US
dc.contributor.refereeHájková, Jana
dc.identifier.aleph001200523
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTéma: Porovnání úrovně znalostí poskytování první pomoci dětmi předškolního a mladšího školního věku Abstrakt: Cílem této diplomové práce je zjistit a porovnat stav úrovně znalostí poskytování první pomoci dětmi předškolního věku v posledním ročníku mateřských škol a dětmi mladšího školního věku po absolvování 3., resp. 5. ročníku základní školy a na základě zjištěných poznatků doporučit optimální obsah znalostí poskytování první pomoci pro děti předškolního a mladšího školního věku do 3. ročníku základní školy. První část této práce se zabývá první pomocí jako takovou, požadavky na obsah vzdělávání žáků mateřských škol a prvního stupně základních škol dle odborné literatury a programy nabízenými institucemi zabývajícími se poskytováním první pomoci a její výukou. V druhé části práce je popsáno výzkumné šetření provedené na vybraných mateřských a základních školách. Výsledky tohoto šetření jsou zde podrobně popsány a na jejich základě je vypracován návrh na obsah znalostí poskytování první pomoci do 3. ročníku základní školy. Klíčová slova: první pomoc, obsah vzdělávání, možnosti vzdělávání, výzkumné šetření, děti předškolního věku, žáci mladšího školního věku, pedagogové, návrh na obsah vzdělávánícs_CZ
uk.abstract.enSYNOPSIS Title: A comparative analysis of the difference of knowledge in administering first- aid between preschool children and lower elementary children Abstract: The goal of this thesis is to investigate and compare the difference of knowledge in administering first-aid between preschool children (KS) and lower elementary children (3rd and Sth grade), and based on the results to recommend a general guidline of an optimal range of knowledge in administering first-aid at the preschool and third-grade level. The initial part of this thesis explains: first-aid, requirements of the educational substance of preschool and lower elementary children, and additional sources of acquiring first-aid education. Subsequentely it describes the research done at the chosen preschools and lower elementary schools. The final results of the research are described in full, which leads to the conclusion and recommendation ofthe general guidline of an optimal range of knowledge in administering first-aid at the preschool and third-grade level. Key words: first-aid, range of knowledge, educational possibilities, research, preschool children, lower elementary children, teachers, general guidline of knowledgeen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990012005230106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV