dc.contributor.advisor | Pokorný, Ladislav | |
dc.creator | Jírová, Kamila | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T14:44:24Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T14:44:24Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22213 | |
dc.description.abstract | Téma: Porovnání úrovně znalostí poskytování první pomoci dětmi předškolního a mladšího školního věku Abstrakt: Cílem této diplomové práce je zjistit a porovnat stav úrovně znalostí poskytování první pomoci dětmi předškolního věku v posledním ročníku mateřských škol a dětmi mladšího školního věku po absolvování 3., resp. 5. ročníku základní školy a na základě zjištěných poznatků doporučit optimální obsah znalostí poskytování první pomoci pro děti předškolního a mladšího školního věku do 3. ročníku základní školy. První část této práce se zabývá první pomocí jako takovou, požadavky na obsah vzdělávání žáků mateřských škol a prvního stupně základních škol dle odborné literatury a programy nabízenými institucemi zabývajícími se poskytováním první pomoci a její výukou. V druhé části práce je popsáno výzkumné šetření provedené na vybraných mateřských a základních školách. Výsledky tohoto šetření jsou zde podrobně popsány a na jejich základě je vypracován návrh na obsah znalostí poskytování první pomoci do 3. ročníku základní školy. Klíčová slova: první pomoc, obsah vzdělávání, možnosti vzdělávání, výzkumné šetření, děti předškolního věku, žáci mladšího školního věku, pedagogové, návrh na obsah vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.abstract | SYNOPSIS Title: A comparative analysis of the difference of knowledge in administering first- aid between preschool children and lower elementary children Abstract: The goal of this thesis is to investigate and compare the difference of knowledge in administering first-aid between preschool children (KS) and lower elementary children (3rd and Sth grade), and based on the results to recommend a general guidline of an optimal range of knowledge in administering first-aid at the preschool and third-grade level. The initial part of this thesis explains: first-aid, requirements of the educational substance of preschool and lower elementary children, and additional sources of acquiring first-aid education. Subsequentely it describes the research done at the chosen preschools and lower elementary schools. The final results of the research are described in full, which leads to the conclusion and recommendation ofthe general guidline of an optimal range of knowledge in administering first-aid at the preschool and third-grade level. Key words: first-aid, range of knowledge, educational possibilities, research, preschool children, lower elementary children, teachers, general guidline of knowledge | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Porovnání úrovně znalostí poskytování první pomoci dětmi předškolního a mladšího školního věku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-01-12 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 81511 | |
dc.title.translated | Comparative analysis of the difference of knowledge in administering first aid between preschool children and lower elementary children | en_US |
dc.contributor.referee | Hájková, Jana | |
dc.identifier.aleph | 001200523 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Téma: Porovnání úrovně znalostí poskytování první pomoci dětmi předškolního a mladšího školního věku Abstrakt: Cílem této diplomové práce je zjistit a porovnat stav úrovně znalostí poskytování první pomoci dětmi předškolního věku v posledním ročníku mateřských škol a dětmi mladšího školního věku po absolvování 3., resp. 5. ročníku základní školy a na základě zjištěných poznatků doporučit optimální obsah znalostí poskytování první pomoci pro děti předškolního a mladšího školního věku do 3. ročníku základní školy. První část této práce se zabývá první pomocí jako takovou, požadavky na obsah vzdělávání žáků mateřských škol a prvního stupně základních škol dle odborné literatury a programy nabízenými institucemi zabývajícími se poskytováním první pomoci a její výukou. V druhé části práce je popsáno výzkumné šetření provedené na vybraných mateřských a základních školách. Výsledky tohoto šetření jsou zde podrobně popsány a na jejich základě je vypracován návrh na obsah znalostí poskytování první pomoci do 3. ročníku základní školy. Klíčová slova: první pomoc, obsah vzdělávání, možnosti vzdělávání, výzkumné šetření, děti předškolního věku, žáci mladšího školního věku, pedagogové, návrh na obsah vzdělávání | cs_CZ |
uk.abstract.en | SYNOPSIS Title: A comparative analysis of the difference of knowledge in administering first- aid between preschool children and lower elementary children Abstract: The goal of this thesis is to investigate and compare the difference of knowledge in administering first-aid between preschool children (KS) and lower elementary children (3rd and Sth grade), and based on the results to recommend a general guidline of an optimal range of knowledge in administering first-aid at the preschool and third-grade level. The initial part of this thesis explains: first-aid, requirements of the educational substance of preschool and lower elementary children, and additional sources of acquiring first-aid education. Subsequentely it describes the research done at the chosen preschools and lower elementary schools. The final results of the research are described in full, which leads to the conclusion and recommendation ofthe general guidline of an optimal range of knowledge in administering first-aid at the preschool and third-grade level. Key words: first-aid, range of knowledge, educational possibilities, research, preschool children, lower elementary children, teachers, general guidline of knowledge | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012005230106986 | |