Zobrazit minimální záznam

Psychological characteristics of adolescents educational environment
dc.contributor.advisorGillernová, Ilona
dc.creatorLidická, Jana
dc.date.accessioned2017-04-19T10:27:42Z
dc.date.available2017-04-19T10:27:42Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21385
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se věnuje psychologické charakteristice edukačního prostředí dospívajících. Za edukační prostředí považujeme v rámci této práce především prostředí rodiny a školy, které jsou považovány za nejvýznamnější socializační činitele a ve kterých dospívající tráví většinu svého času. Teoretická část práce charakterizuje období dospívání, jeho bio-psycho-sociální přeměny a specifika ve vztahu k rodině a škole. Dále se věnuje problematice edukačních a socializačních procesů a edukačního prostředí, s důrazem na specifika prostředí rodiny a prostředí školy, utvářeného především v interakci učitele s žáky. V závěrečné kapitole teoretické části jsou mapována rozličná pojetí posuzování stylů edukačního působení a výsledky předchozích výzkumů, zabývajících se danou tématikou. Empirická část práce si klade za cíl zmapovat subjektivní vnímání edukačního prostředí rodiny a školy ve vzorku současné generace dospívajících. K tomuto účelu bylo použito subjektivní hodnocení edukačního prostředí rodiny a prostředí utvářeného třídním učitelem na vzorku žáků 6. třídy základní školy až 1. ročníku střední školy. V první kapitole empirické části analyzujeme kvantitativní data, která jsou porovnávána s výsledky předchozích výzkumů. Pokračování empirické části se pak věnuje hlubší analýze edukačního působení...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the psychological characteristics of the educational environment of adolescents. Within the frame of this work we consider the educational environment to be mainly the environment of school and family. This environment is considered to be the most important socialization agent and environment where youngsters spend most of their time during the teenage years. The theoretical part of the paper characterizes the period of adolescence, its bio-psychosocial transformation and its specifics in relation to the family and school environment. Further, we deal with the issue of educational and socialization processes and educational environment, with the emphasis on the specifics of the family and school environments. The school educational environment is created through the interaction between the teacher and the students. In the final chapter of the theoretical part we survey the diverse conceptions of assessing styles of educational action and results of previous research dealing with the same topic. The empirical part of the work aims to map the subjective perception of the educational environment of family and school in a sample of the current generation of adolescents. For this purpose we used subjective evaluation of the family educational environment and the environment created...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePsychologické charakteristiky edukačního prostředí dospívajícíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-25
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId80502
dc.title.translatedPsychological characteristics of adolescents educational environmenten_US
dc.contributor.refereeMorávková Krejčová, Lenka
dc.identifier.aleph001193828
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se věnuje psychologické charakteristice edukačního prostředí dospívajících. Za edukační prostředí považujeme v rámci této práce především prostředí rodiny a školy, které jsou považovány za nejvýznamnější socializační činitele a ve kterých dospívající tráví většinu svého času. Teoretická část práce charakterizuje období dospívání, jeho bio-psycho-sociální přeměny a specifika ve vztahu k rodině a škole. Dále se věnuje problematice edukačních a socializačních procesů a edukačního prostředí, s důrazem na specifika prostředí rodiny a prostředí školy, utvářeného především v interakci učitele s žáky. V závěrečné kapitole teoretické části jsou mapována rozličná pojetí posuzování stylů edukačního působení a výsledky předchozích výzkumů, zabývajících se danou tématikou. Empirická část práce si klade za cíl zmapovat subjektivní vnímání edukačního prostředí rodiny a školy ve vzorku současné generace dospívajících. K tomuto účelu bylo použito subjektivní hodnocení edukačního prostředí rodiny a prostředí utvářeného třídním učitelem na vzorku žáků 6. třídy základní školy až 1. ročníku střední školy. V první kapitole empirické části analyzujeme kvantitativní data, která jsou porovnávána s výsledky předchozích výzkumů. Pokračování empirické části se pak věnuje hlubší analýze edukačního působení...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the psychological characteristics of the educational environment of adolescents. Within the frame of this work we consider the educational environment to be mainly the environment of school and family. This environment is considered to be the most important socialization agent and environment where youngsters spend most of their time during the teenage years. The theoretical part of the paper characterizes the period of adolescence, its bio-psychosocial transformation and its specifics in relation to the family and school environment. Further, we deal with the issue of educational and socialization processes and educational environment, with the emphasis on the specifics of the family and school environments. The school educational environment is created through the interaction between the teacher and the students. In the final chapter of the theoretical part we survey the diverse conceptions of assessing styles of educational action and results of previous research dealing with the same topic. The empirical part of the work aims to map the subjective perception of the educational environment of family and school in a sample of the current generation of adolescents. For this purpose we used subjective evaluation of the family educational environment and the environment created...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011938280106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV