Hra jako terapeutický proces s dětmi z rodin závislých
Game as a therapeutical process with children from families with dependencies
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21377Identifiers
Study Information System: 87244
Collections
- Kvalifikační práce [23774]
Author
Advisor
Referee
Šípek, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Psychology
Department
Department of Psychology
Date of defense
17. 5. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické-kazuistik. Teoretická část se skládá z pěti podkapitol. V první kladu důraz na hlavní koncepty práce jako hra, závislost, gestalt, gestalt terapie. Druhá se zabývá detailně fenoménu hry, třetí gestalt terapie. V posledních dvou se blíže podíváme na problémy spojené s vymezováním a udržováním hranic a práci se skupinou. Praktická část je kazuistickým dokreslením teoretické části, zaměřuje se na konkrétní práci s dětskou skupinou z rodin závislých, práci se skupinou, užití gestalt terapie, experimentů. V samém závěru je klasicky závěr a seznam literatury
This diploma work has name "Game as a therapeutical process with children from families with dependencies". It is divided into two parts; theoretical one and casuistries. Theoretical part consist from five main parts. In first one (Questions and Conceptions) I put emphasis into main concepts in this diploma work, i.e. game, dependency, gestalt, gestalt therapy. Second part (Game) is written to emphasis theory, history, progress, classification etc. of games. Third part (Game therapy and gestalt modality) puts accent to elements of gestalt approach as perception, consciousness. Also to therapists, their roles, etc. Fourth part (Borders) describes borders and their consequences, borders and love as their emotional part. Last part (Group play therapy) describes main parts of groups, their assemblage, fitness. Practical part is full of casuistries however it tries in detail describe how to manage children group, framework of organization where the group of children is, work with the group, work within group using experiments, gestalt approach. Last parts are as usually conclusion and list of used literature as well as attachments. as well as attachments.