Osobnostně orientovaná témata OSV jako témata primární prevence závislostí
Personal skills as a part of P. S. E. - the topics primary pevention of addictions
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21366Identifikátory
SIS: 84629
Kolekce
- Kvalifikační práce [23740]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Votavová, Milada
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
26. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Téma diplomové práce zní "Osobnostně orientovaná témata OSV jako témata primární prevence závislostí". Práce se tedy zaměřuje na uplatnění osobnostních témat osobnostní a sociální výchovy (dále jen OSV) v programech primární prevence závislostí, které probíhají na základních školách a gymnáziích. Teoretická část práce charakterizuje OSV jako průřezové téma v Rámcovém vzdělávacím programu Základní vzdělávání, dále vymezuje teoretické poznatky z oblasti jednotlivých osobnostních témat OSV. Zabývá se problematikou osobnostního rozvoje, primární protidrogové prevence a problematikou závislosti. V teoretické části je rozpracována také kapitola o metodách používaných při primárních prevencích. Praktická část diplomové práce se soustředí na to, zda a jakým způsobem uplatňují externí lektoři primárních prevencí a pedagogičtí pracovníci škol témata osobnostního rozvoje v programech primární prevence drogových závislostí na základních školách a gymnáziích na území hl. m. Prahy.
Theme of thesis is "Personal skills as a part of P. S. E. - the topics primary prevention of addiction. This work is focused on the use of personal skills of P. S. E. in primary prevention of drug abuse performed in school education. The theoretical part describes P. S. E. as a cross-subject in the Frame Educational Programme for elemantary school, further defines theoretical knowledge of personal skills. the theoretical part is targeted on personal development, primary prevention of drug abuse and addictions. The last chapter of the theoretical part describes teaching methods used in prevention programmEs. The aim of the research part is to investigate, whether lectors and teachers use personal skills in a schoolbased drug prevention and how. The research attention is focused on schools in Prague.