Sociálně-pedagogická pomoc rodičům dětských pacientů
Socio-educational assistance to parents of infant patiens
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21340Identifikátory
SIS: 76547
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poláčková, Věra
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
21. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce "Sociálně-pedagogická pomoc rodičům dětských pacientů" mapuje a popisuje specifické potřeby a problémy rodičů dětí, které vznikají v souvislosti s hospitalizací dítěte v nemocnici a péčí o ně. Práce má teoretický charakter a doplněna je empirickou sondou mapující zkušenosti rodičů hospitalizovaných dětí s poskytovanou péčí a pomocí. Cílem hlavní, analyticko-popisné části diplomové práce je zmapovat situaci rodin s vážně nemocným dítětem, pojmenovat primární problémy současného systému poskytování péče a poukázat na možnosti jejich řešení. Definice konkrétních problémů, kterým čelí rodiče pečující o dětské pacienty, je založena na výsledcích získaných empirickým šetřením a narativní analýzou rozhovorů s rodiči, podložena je studiem odborných literárních pramenů. Výsledky empirického šetření včetně pěti kazuistik se prezentují ve druhé části diplomové práce. Praktické implikace této disertace se snaží shrnout kapitola o konkrétních možnostech pomoci rodičům a rodinám vážně nemocných a zdravotně postižených dětí, a rovněž kapitola pojednávající o specifikách sociálně-pedagogického působení v rámci pomoci těmto rodinám.
Dissertation "Socio-educational assistance to parents of infant patients" maps and describes the specific needs and problems of parents of children that arise in connection with hospitalization of children and care for them. The work is theoretical in nature and is supplemented by empirical probe mapping experiences of parents of children hospitalized with the provision of care and assistance. The target of the core, analytical and descriptive part of this dissertation is to map the situation of families with seriously ill children, to name the primary problems of the current system of providing care and to highlight the possibilities for their solution. Definition of specific problems faced by parents looking after infant patients is based on empirical investigation of cases and narrative analysis of interviews with parents and is supported by conclusions of professional literary sources. The results of empirical investigation, including five case reports, are presented in the second part of this dissertation. The chapter on concrete possibilities to help parents and families of seriously ill and disabled children and also the chapter dealing with the specifics of the socio-educational action to help these families are trying to sum up the practical implications of this dissertation.