Rozvoj schopnosti sebehodnocení žáků na 2. a 3. stupni různých typů škol (determinace sebehodnocení) - kvalitativní výzkum
Progress in autoevaluation of pupils in 2nd and 3rd level of different kind of shools (determination of autoevaluation) - qualitative study
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21336Identifiers
Study Information System: 82239
CU Caralogue: 990012293940106986
Collections
- Kvalifikační práce [23978]
Author
Advisor
Referee
Dvořáková, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Teacher Education
Department
Department of Education
Date of defense
27. 1. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
V dnešní době, kdy společenský vývoj probíhá hekticky, dochází k tomu, že mladí lidé se mnohdy brání stát se součástí světa dospělých. Je to pravděpodobně dáno faktem, že v současnosti je život dospělého člověka náročnější a složitější, než tomu bývalo dříve. Prostředí sociálně vyspělé společnosti mnohdy poskytuje nepříznivé podmínky pro vývoj mladých lidí - mimo jiné také proto, že se v dnešním světě mění postoj ke vzdělání. Vzdělání se v mnoha případech eliminuje na prostředek k získání ekonomicky lukrativnějšího zaměstnání, stává se pojistkou ke vstupu do tzv. "vyšší společnosti". A ačkoli se mladí lidé na jedné straně brání přijímat názory předchozích generací, na straně druhé však mnohé z těchto názorů od nich nevědomky přijímají. A to včetně některých negativních momentů v hodnotových orientacích, ve způsobu života i k výše zmíněnému přístupu ke vzdělání. Společnost slouží mladému člověku kromě jiného také jako sociální zrcadlo. Mladý jedinec se snaží být svým okolím akceptován, zejména jedná-li se o prostředí vrstevnické, neboť mu to přináší uspokojení, jistotu, kladné hodnocení, na jehož podkladě buduje své sebehodnocení, jež bývá v tomto věku často narušeno změnami dospívání a četnými konflikty.