Preventivní programy v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež
Preventive programes in youth drop-in centers
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21329Identifikátory
SIS: 76744
Kolekce
- Kvalifikační práce [23970]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vítečková, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
23. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce "Preventivní programy v Nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež" přináší zprávu o tom, jakým způsobem se realizují programy specifické prevence ve vybraných nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Provedla jsem proto kvalitativní empirické šetření v jedenácti vybraných klubech. Použila jsem metodu polostrukturovaného rozhovoru a analýzu dokumentů. Jako teoretický rámec jsem využila Strategii specifické sociální prevence rizikového chování, kterou předkládá Aleš Herzog a tým PVC Blansko. Vycházím z ní při definování témat empirického šetření. Přináším také přehled teoretickometodologických východisek, ze kterých pracovníci při realizaci specifické prevence vycházejí. Cílem mé práce je tedy popsat způsoby realizace programů specifické prevence, rozkrýt a zpřehlednit jednotlivé přístupy, představit preventivní prostředky. Zároveň tím mohu ověřit nakolik se výchozí strategie využívá. Součástí diplomové práce je kompletní seznam autorizovaných zápisů rozhovorů.
The thesis "Preventive Programs in Youth Drop-in Centres" brings information about ways in which preventive programs in youth drop-in centres are carried out. To gather data a qualitative research was conducted in eleven chosen centres using the following methods: an interview, and an analysis of documents. When the theoretical framework is concerned, Aleš Herzog's "Children at Risk Specific Social Prevention Strategy" was used as a basis for defining the areas of the research. A survey of theoretical and methodological background the employees of the centres work with is also included. The aim of this paper is to describe different ways of specific programs realisation; to decipher and categorize the attitudes and to present preventive measures. In this way it is also possible to evaluate to what extent is the theoretical and methodological bacground taken into account in reality. The thesis also contains the full written (and authorised) version of all the interviews made during the research.