Zobrazit minimální záznam

Managing of elementary school of the arts during the curricular reform
dc.contributor.advisorTvrzová, Ivana
dc.creatorMazánková, Jana
dc.date.accessioned2017-04-18T13:10:39Z
dc.date.available2017-04-18T13:10:39Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21209
dc.description.abstractRigorózní práce má teoreticko-empirický charakter a je zaměřena na problematiku z oblasti školského managementu. Zabývá se řízením základní umělecké školy v období kurikulární reformy základního uměleckého vzdělávání. Teoretická část práce nastiňuje východiska pro zkoumání vybraných problémů souvisejících s řízením transformačních změn v základních uměleckých školách. Poskytuje přehled o moderních přístupech a paradigmatech managementu, jeho struktuře i obsahu a poukazuje na spektrum stylů vedení a motivace lidí. Zabývá se tvůrčím způsobem řízení, leadershipem, který porovnává s operativním řízením, a manažerskými problematikami: řízením změn, řízením znalostí a talent managementem. Mapuje rozsah povinností a odpovědnosti ředitele základní umělecké školy a dotýká se některých faktorů vážících se k jeho osobnosti, a sice autority, kompetencí, sebeřízení a sebemotivace. Podává informace o aktuálním stavu tvorby Rámcového vzdělávacího programu pro umělecké obory základního uměleckého vzdělávání (RVP ZUV) a poukazuje na význam a specifika uměleckého vzdělávání. Součástí rigorózní práce je empirické šetření, které je zaměřeno na zjištění a analýzu názorů a zkušeností ředitelů základních uměleckých škol podílejících se na pilotním ověřování první pracovní verze RVP ZUV na vybrané faktory související s řízením...cs_CZ
dc.description.abstractThe doctorate work has a theoretical-empirical nature and is focused on the problems from the area of school management. The work deals with the management of elementary school of the arts in a period of curricular reform of elementary music education. Theoretical part outlines ways out for investigation of selected problems which are connected with management of transformational changes in elementary schools of the arts. The work offers view of up-to-date attitudes and paradigms of management, its structure and content and points out the spectrum of leadership styles and people motivation. The work deals with creative way of direction, leadership, which compares with operative direction, and managerial problems: change management, knowledge management and talent management. The work surveys range of obligations and responsibilities of the director of elementary school of the arts and handles with some factors connected to his personality, such as authority, competences, self-management and self-motivation. The work gives information about actual situation of creation of General Educational Program for Artistic Fields of Elementary Art Education (RVP ZUV) and points out the function and particularities of art education. Part of the doctorate work is empirical investigation, which is focused on finding and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleŘízení základní umělecké školy v průběhu kurikulární reformycs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-04-24
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId71801
dc.title.translatedManaging of elementary school of the arts during the curricular reformen_US
dc.contributor.refereeVališová, Alena
dc.identifier.aleph001108341
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csRigorózní práce má teoreticko-empirický charakter a je zaměřena na problematiku z oblasti školského managementu. Zabývá se řízením základní umělecké školy v období kurikulární reformy základního uměleckého vzdělávání. Teoretická část práce nastiňuje východiska pro zkoumání vybraných problémů souvisejících s řízením transformačních změn v základních uměleckých školách. Poskytuje přehled o moderních přístupech a paradigmatech managementu, jeho struktuře i obsahu a poukazuje na spektrum stylů vedení a motivace lidí. Zabývá se tvůrčím způsobem řízení, leadershipem, který porovnává s operativním řízením, a manažerskými problematikami: řízením změn, řízením znalostí a talent managementem. Mapuje rozsah povinností a odpovědnosti ředitele základní umělecké školy a dotýká se některých faktorů vážících se k jeho osobnosti, a sice autority, kompetencí, sebeřízení a sebemotivace. Podává informace o aktuálním stavu tvorby Rámcového vzdělávacího programu pro umělecké obory základního uměleckého vzdělávání (RVP ZUV) a poukazuje na význam a specifika uměleckého vzdělávání. Součástí rigorózní práce je empirické šetření, které je zaměřeno na zjištění a analýzu názorů a zkušeností ředitelů základních uměleckých škol podílejících se na pilotním ověřování první pracovní verze RVP ZUV na vybrané faktory související s řízením...cs_CZ
uk.abstract.enThe doctorate work has a theoretical-empirical nature and is focused on the problems from the area of school management. The work deals with the management of elementary school of the arts in a period of curricular reform of elementary music education. Theoretical part outlines ways out for investigation of selected problems which are connected with management of transformational changes in elementary schools of the arts. The work offers view of up-to-date attitudes and paradigms of management, its structure and content and points out the spectrum of leadership styles and people motivation. The work deals with creative way of direction, leadership, which compares with operative direction, and managerial problems: change management, knowledge management and talent management. The work surveys range of obligations and responsibilities of the director of elementary school of the arts and handles with some factors connected to his personality, such as authority, competences, self-management and self-motivation. The work gives information about actual situation of creation of General Educational Program for Artistic Fields of Elementary Art Education (RVP ZUV) and points out the function and particularities of art education. Part of the doctorate work is empirical investigation, which is focused on finding and...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011083410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV