Show simple item record

Changes in evaluation in primary education
dc.contributor.advisorTomková, Anna
dc.creatorBednářová, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-18T12:29:44Z
dc.date.available2017-04-18T12:29:44Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21050
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá současnými proměnami hodnocení v primární škole. V teoretických východiscích se věnuje podstatě sumativního a formativního hodnocení vzhledem proměnám cílů vzdělávání. Pojednává o funkcích hodnocení a zvláště se zabývá kriteriálním hodnocením, sebehodnocením a užíváním žákovského portfolia ve výuce. Praktická část zpracovává a srovnává na základě analýzy dokumentů, pozorování, rozhovorů a dotazníků charakteristiky hodnocení na třech základních školách.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with current changes in evaluation in primary education. The theoretical part is devoted into principles of summative and formative evaluation with regard to the transformation of the aims of education. It disserts about the functions of evaluation with the main respect towards evaluation criterion, self-evaluation and using of the pupil's portfolio in class-work. The practical part executes and compares the results of the analysis of documents, observations, guided dialogues and questionnaires of the evaluation characteristics that had all been carried out on three elementary schools.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProměny hodnocení v primární školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-19
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId70685
dc.title.translatedChanges in evaluation in primary educationen_US
dc.contributor.refereeHejlová, Helena
dc.identifier.aleph001137103
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá současnými proměnami hodnocení v primární škole. V teoretických východiscích se věnuje podstatě sumativního a formativního hodnocení vzhledem proměnám cílů vzdělávání. Pojednává o funkcích hodnocení a zvláště se zabývá kriteriálním hodnocením, sebehodnocením a užíváním žákovského portfolia ve výuce. Praktická část zpracovává a srovnává na základě analýzy dokumentů, pozorování, rozhovorů a dotazníků charakteristiky hodnocení na třech základních školách.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with current changes in evaluation in primary education. The theoretical part is devoted into principles of summative and formative evaluation with regard to the transformation of the aims of education. It disserts about the functions of evaluation with the main respect towards evaluation criterion, self-evaluation and using of the pupil's portfolio in class-work. The practical part executes and compares the results of the analysis of documents, observations, guided dialogues and questionnaires of the evaluation characteristics that had all been carried out on three elementary schools.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV