Zobrazit minimální záznam

Word Problems with Anti-signal for the Pupils of Primary School
dc.contributor.advisorHejný, Milan
dc.creatorChaloupková, Sylva
dc.date.accessioned2019-02-19T10:31:17Z
dc.date.available2019-02-19T10:31:17Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21043
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na problematiku slovních úloh pro žáky na 1. stupni základní školy, konkrétně na slovní úlohy s antisignálem. Často se ve slovních úlohách vyskytne slovo, jež poukazuje na operaci, kterou je nutné řešení použít. Jde například o slova jako přidat, výše, vystoupat, přistoupit, zvětšit která všechna poukazují na operaci sčítání. Nebo o slova ubrat, níže, klesat, vystoupit, zmenšit která všechna poukazují na operaci odčítání. Taková slova nazýváme signálem. Jestliže je ale příslušné slovo vázáno na operaci opačnou, než je ta, na kterou slovo poukazuje, pak toto slovo nazýváme antisignálem. Práce je věnována zkoumání úloh s antisignálem u žáků 1. stupně ZŠ. Nejobsáhlejší část práce vychází z experimentů, které jsou evidovány na videu, částečně protokolovány a analyzovány. Kratší oddíl, dotazníková sonda, se snaží mapovat názory zkušených učitelů na didaktický pohled na úlohy s antisignálem. Konečně je pozornost věnována přítomnosti antisignálu v řadách učebnic, které jsou v našich školách běžně používány. Klíčová slova: slovní úloha, antisignál, operátor, adresa, myšlenkové procesy žákůcs_CZ
dc.description.abstractPrimary school, specifically on word problems with anti-signal. In the word problems there is often a word which points out an operation which has to be used for the solution the problem. For example words like add, upwards, ascend, get in, expand, ..., that refer to addition. Or words like reduce, thereunder, descend, get off, decrease, ..., that refer to subtraction. Those words are called signals. But if a word refers to opposite operation than the word is pointing out, we are calling the word as an anti-signal. This thesis inscribes research of the mathematical problems with antisignal among the pupils of Primary school. The greatest part of the work comes out from experiments, which are filed at videos, partly listed in protocols and analysed. The short part, questionnaires, tries to catch opinions of experienced teachers on méthodologie view of the problems with anti-signal. Finally the attention is paid to the presence of those problems in the sets of textbooks, which are usually used at Primary schools. Keywords: word problems, anti-signal, operator, address, pupil's thinking processes during solvingen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleÚlohy s antisignálem pro žáky 1. stupně ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-22
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId74086
dc.title.translatedWord Problems with Anti-signal for the Pupils of Primary Schoolen_US
dc.contributor.refereeSlezáková, Jana
dc.identifier.aleph001186893
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na problematiku slovních úloh pro žáky na 1. stupni základní školy, konkrétně na slovní úlohy s antisignálem. Často se ve slovních úlohách vyskytne slovo, jež poukazuje na operaci, kterou je nutné řešení použít. Jde například o slova jako přidat, výše, vystoupat, přistoupit, zvětšit která všechna poukazují na operaci sčítání. Nebo o slova ubrat, níže, klesat, vystoupit, zmenšit která všechna poukazují na operaci odčítání. Taková slova nazýváme signálem. Jestliže je ale příslušné slovo vázáno na operaci opačnou, než je ta, na kterou slovo poukazuje, pak toto slovo nazýváme antisignálem. Práce je věnována zkoumání úloh s antisignálem u žáků 1. stupně ZŠ. Nejobsáhlejší část práce vychází z experimentů, které jsou evidovány na videu, částečně protokolovány a analyzovány. Kratší oddíl, dotazníková sonda, se snaží mapovat názory zkušených učitelů na didaktický pohled na úlohy s antisignálem. Konečně je pozornost věnována přítomnosti antisignálu v řadách učebnic, které jsou v našich školách běžně používány. Klíčová slova: slovní úloha, antisignál, operátor, adresa, myšlenkové procesy žákůcs_CZ
uk.abstract.enPrimary school, specifically on word problems with anti-signal. In the word problems there is often a word which points out an operation which has to be used for the solution the problem. For example words like add, upwards, ascend, get in, expand, ..., that refer to addition. Or words like reduce, thereunder, descend, get off, decrease, ..., that refer to subtraction. Those words are called signals. But if a word refers to opposite operation than the word is pointing out, we are calling the word as an anti-signal. This thesis inscribes research of the mathematical problems with antisignal among the pupils of Primary school. The greatest part of the work comes out from experiments, which are filed at videos, partly listed in protocols and analysed. The short part, questionnaires, tries to catch opinions of experienced teachers on méthodologie view of the problems with anti-signal. Finally the attention is paid to the presence of those problems in the sets of textbooks, which are usually used at Primary schools. Keywords: word problems, anti-signal, operator, address, pupil's thinking processes during solvingen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990011868930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV