Komunikace a spolupráce rodiny a školy na prvním stupni ZŠ konzultace učitel-rodič-žák
Family-School Communication and Cooperation in Primary education - Teacher-Parent-Pupil Consultation
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21037Identifiers
Study Information System: 70673
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Stará, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 5. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce s názvem Komunikace a spolupráce rodiny a školy na prvním stupni ZŠ - Konzultace učitel-rodič-žák nabízí ve své teoretické části historický vhled n a pojetí dítěte a n a utváření vztahu mezi rodinou a školou. Práce si klade za cíl zmapovat formy komunikace a spolupráce mezi rodinou a školou a jejich přínos pro dítě. Praktická část popisuje způsoby spolupráce a komunikace na konkrétní základní škole. Je zaměřená na konzultace učitel-rodič-žák. Formou pozorování, dotazníků a rozhovorů s učiteli, rodiči a žáky se autorka snaží zhodnotit efektivitu, smysluplnost a přínosy této formy komunikace zejména pro dítě a j e ho úspěšné vzdělávání.
The graduation work called Family-School Communication and Cooperation in Primary education - Teacher-Parent-Pupil Consultation offers in its theoretical part a historical view to t he child conception and view to formation of a relation between family and school. The a im of the work is to map forms of family-school communication and cooperation and their benefits for a child. The empirical part describes ways of communication and cooperation at particular school. It is focused on teacher-parent-pupil consultation. The author u s e s methods of observation, questionnaire and interviews with teachers, parents and pupils to analyse the effectiveness and benefits of consultations especially for a pupil and h i s / h e r successful educational process.