Show simple item record

Free-Time Activities as a System of Interdisciplinary Development of Children
dc.contributor.advisorKučírek, Jiří
dc.creatorMarád, Michal
dc.date.accessioned2017-04-18T12:24:39Z
dc.date.available2017-04-18T12:24:39Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21036
dc.description.abstractDiplomová práce přináší systémový pohled na problematiku zájmové činnosti žáků v souvislostech měnící se základní školy. Cílem je poskytnout nový pohled na rozvijem osobnosti dětí prostřednictvím zájmového vzdělávání na základních školách. Teoretická část práce předkládá systémově pojatý diskurs řešené problematiky. Metodou literární rešerše dává do souvislostí současné požadavky na vzdělávání a reálné možnosti rozvíjení klíčových kompetencí dětí ve školním věku se zaměřením na využívání jejich volného času. V praktické části je popsáno vlastní výzkumné šetření, v němž byly uplatněny kvantitativní i kvalitativní metody pedagogického výzkumu. Jsou uvedeny výsledky dotazníkového šetření, v němž byl sledován charakter náplně volného času dospívajících. Využití strukturovaných rozhovorů umožnilo nahlédnout do reality činnosti školní družiny z pohledu žáků, jejich rodičů a pedagogů. U dospívajících byla prokázána převaha pasivity ve volném čase pramenící s nej větší pravděpodobností také z nesystémového ovlivňování volného času již v mladším školním věku. Výstupem práce je návrh programu, v němž jsou nastíněny možnosti, jak uplatněním systémového interdisciplinárního přístupu rozvíjet kompetence žáků prostřednictvím zájmového vzdělávání organizovaného školou.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis provides a systematic insight to issues of pupils' free-time activities in relation to primary school transformation. The aim is to show a new perspective of developing personalities of children by means of free-time activities at primary schools. Theoretic part of the thesis presents a systematic overview of the subject matter. By literary search method, there are explored current educational needs and real possibilities of developing key competencies of school-age children during their free time. The practical part includes description of a survey conducted employing quantitative and qualitative methods of pedagogical research. The outcomes of the survey reflect various free-time activities typical for adolescents. Structured interviews enabled to monitor activities of after-school centers from the point of view of pupils, their parents and teachers. The study proved predominating passive approach of pupils to their free-time activities partly caused by non-systematic education and care in their younger school age. The thesis concludes in a project proposal based on possible ways of implementing systematic interdisciplinary approach aimed at developing pupils' competencies by means of free-time education managed by schools.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleZájmové vzdělávání jako systém podpory interdisciplinárního rozvoje dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-21
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId72028
dc.title.translatedFree-Time Activities as a System of Interdisciplinary Development of Childrenen_US
dc.contributor.refereeKovaříková, Miroslava
dc.identifier.aleph001111966
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy rodinná výchova - technická a informační výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Domestic Science - Information Technologyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy rodinná výchova - technická a informační výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Domestic Science - Information Technologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce přináší systémový pohled na problematiku zájmové činnosti žáků v souvislostech měnící se základní školy. Cílem je poskytnout nový pohled na rozvijem osobnosti dětí prostřednictvím zájmového vzdělávání na základních školách. Teoretická část práce předkládá systémově pojatý diskurs řešené problematiky. Metodou literární rešerše dává do souvislostí současné požadavky na vzdělávání a reálné možnosti rozvíjení klíčových kompetencí dětí ve školním věku se zaměřením na využívání jejich volného času. V praktické části je popsáno vlastní výzkumné šetření, v němž byly uplatněny kvantitativní i kvalitativní metody pedagogického výzkumu. Jsou uvedeny výsledky dotazníkového šetření, v němž byl sledován charakter náplně volného času dospívajících. Využití strukturovaných rozhovorů umožnilo nahlédnout do reality činnosti školní družiny z pohledu žáků, jejich rodičů a pedagogů. U dospívajících byla prokázána převaha pasivity ve volném čase pramenící s nej větší pravděpodobností také z nesystémového ovlivňování volného času již v mladším školním věku. Výstupem práce je návrh programu, v němž jsou nastíněny možnosti, jak uplatněním systémového interdisciplinárního přístupu rozvíjet kompetence žáků prostřednictvím zájmového vzdělávání organizovaného školou.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis provides a systematic insight to issues of pupils' free-time activities in relation to primary school transformation. The aim is to show a new perspective of developing personalities of children by means of free-time activities at primary schools. Theoretic part of the thesis presents a systematic overview of the subject matter. By literary search method, there are explored current educational needs and real possibilities of developing key competencies of school-age children during their free time. The practical part includes description of a survey conducted employing quantitative and qualitative methods of pedagogical research. The outcomes of the survey reflect various free-time activities typical for adolescents. Structured interviews enabled to monitor activities of after-school centers from the point of view of pupils, their parents and teachers. The study proved predominating passive approach of pupils to their free-time activities partly caused by non-systematic education and care in their younger school age. The thesis concludes in a project proposal based on possible ways of implementing systematic interdisciplinary approach aimed at developing pupils' competencies by means of free-time education managed by schools.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV