Utváření hodnotových orientací u dětí staršího školního věku
Formation of children's salue orientations of older pupilage
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20916Identifikátory
SIS: 71744
Katalog UK: 990012272540106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pelikán, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Učitelství pedagogiky
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
25. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem diplomové práce Blanky Gubánové nazvané Utváření hodnotových orientací u dětí staršího školního věku je pojednat o hodnotách, hodnotových orientacích a hodnotových systémech, které se utvářejí v procesu lidského vývoje. O tom, které hodnoty si jedinec osvojí, rozhoduje mnoho činitelů, které jsou součástí sociokulturního prostředí, v němž žije. Vztah mezi nimi je také proto předmětem pojednání 1. části (1. - 5. kapitola). Problematika hodnot, hodnotových orientací a hodnotových systémů je v této části nahlížena z různých perspektiv. V 6. kapitole a v následující, 7. kapitole, jsou analyzovány vývojové etapy s cílem ukázat postupné zrání jedince, zejména vývoj sepepojetí, morální vývoj, který se zrcadlí v utváření jeho hodnotového systému a hodnotových orientací. Zvláštní pozornost je věnována období dospívání.
The purpose of the thesis of the author Blanka Gubánová titled Formation of Children's Value Orientations of Older Pupilage is to deal with values, value orientations and value systems which are formed in the process of the human development. There are many factors to be related to the adoption of individual's values which are the part of sociocultural environment where the individual lives. The relation between them is therefore the object of the discussion in the first part (chapter 1 - 5). The issue of the values, value orientations and value systems are discussed from different perspectives. In the sixth and following the seventh chapters we analysed the developmental periods to show the gradual human maturation, self-evaluation, moral development which is reflected in the formation of value systems and orientations. The special attention is paid to adolescents.
