dc.contributor.advisor | Křivánek, Jaroslav | |
dc.creator | Wirth, Michal | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T06:12:16Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T06:12:16Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/2088 | |
dc.description.abstract | 04.01.17 abstrakt.txt 1 file:///home/misa/Desktop/dp/abstrakt.txt Hlavním účelem této práce je určit ty aspekty prohlížečů obrázků s vysokým dynamickým rozsahem (HDR), na které kladou velký důraz umělci pohybující se v oblasti počítačové grafiky, nebo i jiní uživatelé, kteří denně pracují s HDR obrázky produkovanými fyzikálně založenými renderery. Práce také podává přehled již existujících řešení. Na těchto základech je navržen a implementován nový prohlížeč HDR obrázků, dávající důraz jeho paměťovou efektivitu a výkonnost. Pro tyto účely jsou diskutovány dva odlišné způsoby uspořádání obrazových dat, známy pod pojmy Array-of-Structures (AoS) a Structure-of-Arrays (SoA). Je měřen jejich účinek na rychlost algoritmu pro změnu saturace obrázku. Tento algoritmus byl vybrán jako reprezentativní v rámci skupiny algoritmů mapujících tóny. Ukázalo se, že druhé zmiňované uspořádání dat umožňuje algoritmu v daném testovacím prostředí běžet rychleji, a to přibližně třikrát nebo i vícekrát. Práce má dva hlavní přínosy. Za prvé dává výše zmiňovaným uživatelům do rukou nástroj, který jim může pomoci při manipulaci s HDR obrázky. Za druhé naznačuje, že v oblasti algoritmů mapující tóny, resp. jejich implementací, může být potenciál na nezanedbatelné zrychlení. | cs_CZ |
dc.description.abstract | 04.01.17 abstract.txt 1 file:///home/misa/Desktop/dp/abstract.txt The primary purpose of this thesis is to determine criteria for a high- dynamic range (HDR) image viewer accented by computer graphics artists and other users who work with HDR images produced by physically-based renderers on a daily basis. Also an overview of already existing solutions is present. Based on both of them, a new HDR viewer is designed and implemented giving an emphasis on its memory and performance efficiency. For these purposes two alternative image data layouts, Array-of-Structures (AoS) and Structure-of-Arrays (SoA), are discussed and their impact is measured on the speed of an algorithm for changing image saturation which has been selected as a representative part of whole tone mapping process of the viewer. It has turned out that the latter type of layout allows the algorithm to run about 3 times faster or more under the conditions of a defined testing environment. The thesis has two main contributions. First it gives the above users a tool which could help them when working with HDR images. Second it indicates that there may be a potential of significant speed-up of implementations of tone mapping algorithms. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | HDR | cs_CZ |
dc.subject | EXR | cs_CZ |
dc.subject | prohlížeč obrázků | cs_CZ |
dc.subject | mapování tónů | cs_CZ |
dc.subject | HDR | en_US |
dc.subject | EXR | en_US |
dc.subject | image viewer | en_US |
dc.subject | tone mapping | en_US |
dc.title | Advanced HDR image viewer | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-02-06 | |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 160514 | |
dc.title.translated | Pokročilý prohlížeč HDR obrazů | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Wilkie, Alexander | |
dc.identifier.aleph | 002125996 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Softwarové systémy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Software Systems | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Softwarové systémy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Software Systems | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | 04.01.17 abstrakt.txt 1 file:///home/misa/Desktop/dp/abstrakt.txt Hlavním účelem této práce je určit ty aspekty prohlížečů obrázků s vysokým dynamickým rozsahem (HDR), na které kladou velký důraz umělci pohybující se v oblasti počítačové grafiky, nebo i jiní uživatelé, kteří denně pracují s HDR obrázky produkovanými fyzikálně založenými renderery. Práce také podává přehled již existujících řešení. Na těchto základech je navržen a implementován nový prohlížeč HDR obrázků, dávající důraz jeho paměťovou efektivitu a výkonnost. Pro tyto účely jsou diskutovány dva odlišné způsoby uspořádání obrazových dat, známy pod pojmy Array-of-Structures (AoS) a Structure-of-Arrays (SoA). Je měřen jejich účinek na rychlost algoritmu pro změnu saturace obrázku. Tento algoritmus byl vybrán jako reprezentativní v rámci skupiny algoritmů mapujících tóny. Ukázalo se, že druhé zmiňované uspořádání dat umožňuje algoritmu v daném testovacím prostředí běžet rychleji, a to přibližně třikrát nebo i vícekrát. Práce má dva hlavní přínosy. Za prvé dává výše zmiňovaným uživatelům do rukou nástroj, který jim může pomoci při manipulaci s HDR obrázky. Za druhé naznačuje, že v oblasti algoritmů mapující tóny, resp. jejich implementací, může být potenciál na nezanedbatelné zrychlení. | cs_CZ |
uk.abstract.en | 04.01.17 abstract.txt 1 file:///home/misa/Desktop/dp/abstract.txt The primary purpose of this thesis is to determine criteria for a high- dynamic range (HDR) image viewer accented by computer graphics artists and other users who work with HDR images produced by physically-based renderers on a daily basis. Also an overview of already existing solutions is present. Based on both of them, a new HDR viewer is designed and implemented giving an emphasis on its memory and performance efficiency. For these purposes two alternative image data layouts, Array-of-Structures (AoS) and Structure-of-Arrays (SoA), are discussed and their impact is measured on the speed of an algorithm for changing image saturation which has been selected as a representative part of whole tone mapping process of the viewer. It has turned out that the latter type of layout allows the algorithm to run about 3 times faster or more under the conditions of a defined testing environment. The thesis has two main contributions. First it gives the above users a tool which could help them when working with HDR images. Second it indicates that there may be a potential of significant speed-up of implementations of tone mapping algorithms. | en_US |
uk.file-availability | P | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021259960106986 | |