Internet jako pomocník učitele
Internet as a support for teachers
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20821Identifiers
Study Information System: 71724
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Koťa, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
28. 5. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato diplomová práce se věnuje způsobům, jak učitelé využívají internet. Jejím cílem je zmapovat problematiku z teoretického i empirického hlediska. Jsou zde uvedena data týkající se využívání internetu v České republice - ve společnosti i ve školách. Dále se práce věnuje využívání internetu učiteli a možnostem zapojení počítačů a internetu do výuky. Součástí teoretické části jsou také ukázky konkrétních počítačových programů a webových stránek, které mohou učiteli v jeho práci pomoci. V empirické části jsou uvedeny výsledky výzkumné sondy. Jejím cílem bylo zjistit přímo od učitelů, jak informační a komunikační technologie doopravdy využívají.
This thesis deals with ways of using the Internet by teachers. Its aim is to chart this issue from academic as well as empirical point of view. It presents data concerning the use of the Internet in both - society and schools. This work also describes the teachers'use of the Internet and the possibilities of computer integration into lessons. Some examples of concrete computer programmes and websites that can help teachers in their job are included in the theoretical part of my work. Results of my research are presented in the empirical part. The aim of the research was to find out how teachers use information and communication technologies in reality.