Zobrazit minimální záznam

Pokročilé zobrazování objemových dat na GPU
dc.contributor.advisorMaršálek, Lukáš
dc.creatorPavlík, Ivo
dc.date.accessioned2017-04-18T11:03:34Z
dc.date.available2017-04-18T11:03:34Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/20751
dc.description.abstractVizualizace objemových dat, konkrétně vizualizace isoploch nachází uplatnění v mnoha oblastech jako například medicína, antropologie, či vědecká vizualizace obecně. Je to ale metoda výpočetně náročná a dosáhnout interaktivních zobrazovacích rychlostí na běžných procesorech je problematické. Nicméně moderní spotřební gra fické akcelerátory (GPU) dávají k dispozici vysoce výkonné, masivn paralelní procesory s dnes už dostatečně obecnými možnostmi jejich programování, díky čemuž představují atraktivní platformu pro uvedené zobrazovací techniky. V této práci zkoumáme možnosti urychlení vizualizace isoploch založených na metodě vrhání paprsku pomocí oktalového stromu, postavené na systému NVIDIA CUDA. Analyzujeme a vybíráme typ průchodu oktalovým stromem, který je vhodný pro implementaci na GPU a na základě této analýzy implementujeme hybridní průchod objemovými daty, ve kterém kombinujeme bezzásobníkový průchod stromem s přímým průchodem mřížkou objemových dat, založeným na algoritmu DDA. Výslednou metodu jsme integrovali do aplikace WisS pro zobrazování antropologických dat, vyvinuté v diplomové práci [9]. Naše implementace dosahuje až 3,5-násobného zrychlení oproti původnímu DDA algoritmu, které významně zlepšuje interaktivitu aplikace WisS na velkých datových množinách. Na závěr poukazujeme na několik...cs_CZ
dc.description.abstractVolume data visualization, namely isosurfaces rendering is of use in many areas like medicine, anthropology or scienti c visualization in general. However, it is a compute-demanding technique and the real-time rendering frame rate is hard to achieve on common CPUs. However, the recent consumer graphics accelerators (GPUs) provide a high performance massively-parallel processors with reasonable general programming possibilities and thus present attractive platform for implementing mentioned rendering technique. In this work we explore the possibilities of the octree-based acceleration of ray tracingbased isosurfacing built on NVIDIA CUDA framework. We analyze and choose the octree traversal type suitable for the GPU implementation, and according to the analysis we implement a hybrid volume traversal combining the stackless variant of octree traversal and direct DDA-based grid traversal. We integrated the implementation into the WisS application { the anthropological data visualization software developed in [9]. Our implementation achieves up to 3.5-times acceleration when compared to the original DDA-based algorithm what results in notably improved the interactivity of the WisS application when used on large datasets. In the end we point on several general problems that analogical approaches on GPU have to...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titlePokročilé zobrazování objemových dat na GPUen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-25
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId47598
dc.title.translatedPokročilé zobrazování objemových dat na GPUcs_CZ
dc.contributor.refereePelikán, Josef
dc.identifier.aleph001126146
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftwarové systémycs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftware systemsen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programInformaticsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSoftwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enSoftware systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enInformaticsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVizualizace objemových dat, konkrétně vizualizace isoploch nachází uplatnění v mnoha oblastech jako například medicína, antropologie, či vědecká vizualizace obecně. Je to ale metoda výpočetně náročná a dosáhnout interaktivních zobrazovacích rychlostí na běžných procesorech je problematické. Nicméně moderní spotřební gra fické akcelerátory (GPU) dávají k dispozici vysoce výkonné, masivn paralelní procesory s dnes už dostatečně obecnými možnostmi jejich programování, díky čemuž představují atraktivní platformu pro uvedené zobrazovací techniky. V této práci zkoumáme možnosti urychlení vizualizace isoploch založených na metodě vrhání paprsku pomocí oktalového stromu, postavené na systému NVIDIA CUDA. Analyzujeme a vybíráme typ průchodu oktalovým stromem, který je vhodný pro implementaci na GPU a na základě této analýzy implementujeme hybridní průchod objemovými daty, ve kterém kombinujeme bezzásobníkový průchod stromem s přímým průchodem mřížkou objemových dat, založeným na algoritmu DDA. Výslednou metodu jsme integrovali do aplikace WisS pro zobrazování antropologických dat, vyvinuté v diplomové práci [9]. Naše implementace dosahuje až 3,5-násobného zrychlení oproti původnímu DDA algoritmu, které významně zlepšuje interaktivitu aplikace WisS na velkých datových množinách. Na závěr poukazujeme na několik...cs_CZ
uk.abstract.enVolume data visualization, namely isosurfaces rendering is of use in many areas like medicine, anthropology or scienti c visualization in general. However, it is a compute-demanding technique and the real-time rendering frame rate is hard to achieve on common CPUs. However, the recent consumer graphics accelerators (GPUs) provide a high performance massively-parallel processors with reasonable general programming possibilities and thus present attractive platform for implementing mentioned rendering technique. In this work we explore the possibilities of the octree-based acceleration of ray tracingbased isosurfacing built on NVIDIA CUDA framework. We analyze and choose the octree traversal type suitable for the GPU implementation, and according to the analysis we implement a hybrid volume traversal combining the stackless variant of octree traversal and direct DDA-based grid traversal. We integrated the implementation into the WisS application { the anthropological data visualization software developed in [9]. Our implementation achieves up to 3.5-times acceleration when compared to the original DDA-based algorithm what results in notably improved the interactivity of the WisS application when used on large datasets. In the end we point on several general problems that analogical approaches on GPU have to...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011261460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV