Madam(ned) President: Gender inequality in media coverage of US presidential candidates
Paní (nikoli) prezidentka: Genderová nerovnost v mediálním pokrytí kandidátů na prezidenta USA
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/204846Identifikátory
SIS: 283150
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrbáčková, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Journalism, Media and Globalisation
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
19. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Spojené státy, politika, média, genderové stereotypy, kritická diskurzivní analýza (CDA), reprezentaceKlíčová slova (anglicky)
United States, politics, media, gendered stereotyping, critical discourse analysis (CDA), representationPolitická sféra ve Spojených státech amerických byla od svého založení v roce 1776 dlouhodobě doménou mužů. Přestože ženy tvoří většinu populace země, podílejí se na politické reprezentaci méně než z jedné třetiny. Dvě ženy - Hillary Clintonová a Kamala Harrisová - se přiblížily nejvyššímu politickému postu v zemi, tedy prezidentskému úřadu, ale v obou případech nakonec prohrály s kandidátem Republikánské strany, Donaldem Trumpem. Ačkoli na výsledek voleb působí řada faktorů, klíčovou roli sehrávají politická média, která formují vnímání voličů prostřednictvím nastolování agendy a upevňování genderových stereotypů v silně polarizované společnosti. Americká média tak významně přispěla k neúspěchu těchto kandidátek ve volbách v letech 2016 a 2024. Jakým způsobem byla tato ženská kandidátská vystoupení médii vykreslována - a znevýhodňována - a existuje naděje na rovné zastoupení žen v mediálním i politickém prostoru? Tato práce se snaží na uvedené otázky odpovědět a nabídnout podněty pro budoucí výzkum i mediální praxi. Klíčová slova Spojené státy, politika, média, genderové stereotypy, kritická diskurzivní analýza (CDA), reprezentace
