Amateur, Semi-professional and Community Remakes of Computer Games
Amatérské, poloprofesionální a komunitní remaky počítačových her
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/204518Identifikátory
SIS: 275492
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švelch, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
17. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Počítačové hry, fanouškovská produkce, remake, herní vývoj, nová médiaKlíčová slova (anglicky)
Computer games, fan production, remake, game production, new mediaAmatérské, poloprofesionální a obecně fanouškovské předělávky digitálních her (tzv. remaky) jsou specifickým typem komunitní participační kultury. Některé z fanouškovských titulů dosahují kvalit profesionální produkce a těší se velkému zájmu médií. Přesto je tento unikátní trend zatím akademicky neprozkoumán. Tato práce si dává za cíl fanouškovskou tvorbu remaků podrobně zmapovat a popsat. Na pěti případových studiích pomocí tematické analýzy zjišťuje konkrétní prvky fanouškovské produkce remaků ve srovnání se známými populárními definicemi termínu. Hledá odpověď na otázky, jaké jsou hodnoty vyhledávané tvůrci i hráči remaků, jaké specifické problémy může fanouškovská tvorba remaků zahrnovat a co může odlišovat fanouškovský remake od toho profesionálního.
Amateur, semi-professional and overall fan recreations of digital games (so-called remakes) are a specific type of participatory culture. Some of the fan-made titles equal the qualities of professional production and enjoy a great media interest. Yet, this unique trend remains academically unexplored. This thesis aims to aims to study and describe this fan endeavour. It researches concrete elements of fan production through five individual case studies via thematic analysis in comparison with known popular definitions of the term. It aims to answer questions about which are the values sought after by creators and players of remakes, what are the specific issues remake creation can have and what can differentiate a fan remake from the professional one.
