Profil nakladatelství Prostor a mediální reflexe vybraných edic
Profile of the Publishing House Prostor and Media Reflection of Selected Editions
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/204511Identifikátory
SIS: 276610
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Halada, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika se specializací Mediální tvorba
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
17. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
nakladatelství Prostor, ediční strategie, mediální reflexe, Mutabor, Eva, současná literatura, kulturní kritika, český knižní trh, obsahová analýza, recenzeKlíčová slova (anglicky)
Prostor publishing house, editorial strategy, media reception, Mutabor, Eva, contemporary literature, cultural criticism, Czech book market, content analysis, reviewsTato diplomová práce se zamYuje na nakladatelství Prostor, jeho edi ní strategii a mediální reflexi vybraných titulo ze dvou edic 3 Sou asná svtová próza a PYítelkyn. V teoretické ásti jsou popsané základní pojmy jako kniha, nakladatelství i edice. Sou ástí výzkumu je rovn rozhovor se aéfredaktorkou nakladatelství Prostor Lenkou Vosi kovou, který poskytuje pohled na edi ní a propaga ní strategii nakladatelství. Výstupem práce je interpretace zjiatných výsledko a zodpovzení výzkumných otázek, které se týkají pozice vybraných edic na eském kni ním trhu a jejich mediálního obrazu. Metodologická ást ukotvuje pYístup, který je pYi výzkumu uplatIován, a to kvalitativní obsahovou analýzu. Dalaím cílem práce je srovnat, jak recenzenti hodnotí vybrané romány Mutabor (Norbert Scheuer, 2024) a Eva (Verena Kesslerová, 2024). Analýza se zamYila na úroveI jednotlivých reflexí, ale také zkoumala rozdíly v pojetí kritických reakcí v eském a nmeckém prostYedí.
This diploma thesis focuses on the publishing house Prostor, its editorial strategy, and the media reflection of selected titles from two series 3 Contemporary World Prose and Girlfriends. The theoretical part describes fundamental concepts such as book, publishing house, or series. Part of the research is also an interview with the editor-in-chief of Prostor publishing house, Lenka Vosi ková, which provides insight into the publisher9s editorial and promotional strategy. The outcome of the thesis is the interpretation of the findings and the answering of research questions concerning the position of the selected series on the Czech book market and their media image. The methodological part anchors the approach applied in the research, namely qualitative content analysis. Another goal of the thesis is to compare how reviewers evaluate the selected novels Mutabor (Norbert Scheuer, 2024) and Eva (Verena Kessler, 2024). The analysis focused on the level of individual reflections but also examined differences in the conception of critical responses in the Czech and German contexts.
