Designing a Videoconferencing Teacher Training Course for Syrian EFL Teachers and Exploring its Impact on Their Teaching Strategies and Attitudes towards Videoconferencing-Based EFL teaching
Navrhování videokonferenčních kurzu pro syrské učitele EFL a jeho dopadu na vzdělávací strategie učitelů EFL a jejich postoje k výuce EFL s využitím videokonferencí
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/203680Identifikátory
SIS: 228270
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Selcuk, Hasan
Oponent práce
Cimermanova, Ivana
Jeřábek, Tomáš
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Education
Katedra / ústav / klinika
Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání
Datum obhajoby
12. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
Výuka založená na použití videokonferencí, výuka angličtiny jako cizího jazyka (EFL), vzdělávání učitelů, rozvojové země, vzdělávání budoucích učitelů, online výuka, deník učiteleKlíčová slova (anglicky)
Videoconferencing-based Teaching, English as a Foreign Language (EFL), Teacher training, Developing countries, Pre-service teachers, Online teaching, Teacher diariesStudie představuje koncepci videokonferenčního (VC) vzdělávacího programu určeného budoucím učitelům angličtiny jako cizího jazyka (EFL) a jeho realizaci s cílem zjistit jeho dopad pro potřeby výuky EFL pomocí VC. Autorka studie zkoumá, jakým způsobem může VC vzdělávací program připravit budoucí učitele na to, aby dokázali navrhnout a uspořádat VC výuku EFL zaměřenou na studenty a na rozvoj komunikativních dovedností. Design vzdělávacího programu byl zvolen tak, aby poskytl účastníkům jak technologické, tak pedagogické aspekty výuky EFL založené na VC. Design vzdělávacího programu byl ověřen na jaře 2021 se skupinou n = 6 budoucích syrských učitelů EFL ve věku cca 27 let, kteří byli vyškoleni v používání různých digitálních platforem a nástrojů a v aplikování efektivních edukačních strategií pro VC výuku EFL zaměřenou na aktivní zapojení studentů. Výzkumná data byla shromažďována pomocí metody polostrukturovaných rozhovorů, deníků učitelů a pozorování. Zjištění odhalují významné změny v pedagogických postupech budoucích učitelů EFL. Účastníci kurzu prokázali schopnost vytvářet interaktivnější hodiny s využitím VC cíleně zaměřené na studenty. Výsledky studie poukazují nejen na zásadní potřebu individualizovaných vzdělávacích programů zabývajících specifickými přístupy k výuce EFL v digitálním...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Development of knowledge and skills in initial mathematics teacher education and early years of teaching career in Ghanaian basic schools
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOAmusuglo, Marlene Kafui (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 26. 3. 2025 -
Přínosy a rizika otevření profese učitele na základních školách jedincům bez pedagogického vzdělání
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKučerová, Martina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 7. 9. 2022The aim of this diploma thesis is to analyse the issue of teaching as a profession in the conditions of current changes in education and to describe the current situation in the field of personnel provision of education ... -
Profesní vidění učitelů ve výtvarné výchově
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOOchová, Daniela (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 5. 9. 2016Tato diplomová práce se zabývá profesním viděním učitelů, jako jedním z aktuálních pojmů oborových didaktik, a to vzhledem k výtvarné výchově. Vychází z poznání, že myšlení profesionálů se neodehrává pouze v pojmech, ale ...
