Analýza vzdělávacích potřeb sociálních pracovníků orgánu sociálně-právní ochrany dětí
Analysis of Educational Needs of Social Workers of Authority Child Protection
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/203539Identifikátory
SIS: 227646
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Baumgartner, František
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
11. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sociální pracovník|sociální práce|vzdělávací potřeby|metody vzdělávání|povinné vzdělávání sociálních pracovníků|orgán sociálně-právní ochrany dětíKlíčová slova (anglicky)
social worker|social work|educational needs|educational methods|compulsory education of social workers|authority for social and legal child protectionCílem diplomové práce je analýza vzdělávacích potřeb sociálních pracovníků, působících v orgánech sociálně-právní ochrany dětí, s důrazem na subjektivní vnímání těchto potřeb samotnými pracovníky a na to, jak podle jejich subjektivního vnímání povinné vzdělávání ovlivňuje rozvoj jejich profesních kompetencí a kvalitu poskytovaných služeb. Prostřednictvím kvalitativního empirického šetření, které zahrnovalo rozhovory se sociálními pracovníky orgánu sociálně-právní ochrany dětí Prahy 12, práce zjišťuje, jak pracovníci reflektují své vzdělávací potřeby, jak hodnotí stávající systém povinného vzdělávání a jaké překážky či podpory vnímají ve svém profesním rozvoji. Výsledky ukazují na potřebu kontinuálního vzdělávání zejména v legislativní oblasti, rozšíření znalostí z psychologie a psychiatrie, a zdůrazňují také význam psychohygieny a prevence syndromu vyhoření. Klíčová slova sociální pracovník, sociální práce, vzdělávací potřeby, metody vzdělávání, povinné vzdělávání sociálních pracovníků, orgán sociálně-právní ochrany dětí
The aim of this thesis is to analyze the educational needs of social workers employed within child welfare protection authorities, emphasizing the subjective perception of these needs by the workers themselves and their views on how mandatory education influences their professional competencies and the quality of services provided. Through qualitative empirical research involving interviews with social workers from the child welfare protection authority of Prague 12, the thesis investigates how these professionals reflect on their educational needs, evaluate the current mandatory education system, and perceive obstacles or supports in their ongoing professional development. The findings highlight the necessity for continuous education primarily in legislative areas, expanded knowledge in psychology and psychiatry, and stress the importance of mental health care and burnout prevention. Key words social worker, social work, educational needs, educational methods, compulsory education of social workers, authority for social and legal protection of children
