Why Learn a Small Language? Uncovering the Motivations Behind Small Language Learning
Proč se učit malý jazyk? Odhalování motivací stojících za učením malých jazyků
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/203421Identifikátory
SIS: 274830
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tomalová, Eliška
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Master in Area Studies
Katedra / ústav / klinika
Katedra evropských studií
Datum obhajoby
9. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Second language, Small language, Motivation, Czech, Culture identityKlíčová slova (anglicky)
Second language, Small language, Motivation, Czech, Culture identityTato diplomová práce se zam ě řuje na studium motivace lidí k učení se malým jazykům. Vezmeme-li si jako příklad čínské studenty, kteří se učí češtinu, zaplňuje mezeru ve výzkumu v oblasti motivace k cizímu jazyku, která se soustředí především na b ě žné jazyky. Pokud jde o výzkumné metody, tato práce využívá především smíšený výzkumný přístup. Kombinací kvantitativních a kvalitativních výzkumných metod zkoumá motivaci čínských studentů ke studiu češtiny v teoretickém rámci Gardnerovy teorie motivace druhého jazyka. Kvantitativní výsledky ukazují, že téměř 70 % studentů je motivováno osobním zájmem, tj. vnitřní motivací. Přibližně 30 % studentů je motivováno kariérními faktory. Výsledky kvalitativního výzkumu navíc dále ukazují na složitost motivace k učení se druhému jazyku. Někteří respondenti uvedli, že jejich motivace k učení se v průb ě hu času m ě nila, což ukazuje na integrovanější psychologii motivace k učení. Kromě toho tato práce také zkoumá, zda další faktory, jako jsou genderové a socioekonomické faktory, mají vliv na motivaci učit se malé jazyky. Všechny výsledky však ukazují, že motivace čínských studentů učit se česky nemá s těmito dvěma faktory žádný vztah. V neposlední řadě tato práce také zdůraz ň uje jedinečnost a multidimenzionalitu malých jazyků v současném mezinárodním...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Maturitní zkouška z českého jazyka v úpravě pro neslyšící ve světle testování češtiny jako cizího jazyka
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOAndrejsek, Jan (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 4. 2. 2015Práce se na pozadí dosavadních výzkumů čtenářské gramotnosti u sluchově postižených žáků zabývá modifikovanou maturitní zkouškou z českého jazyka v úpravě pro neslyšící, kterou v České republice skládají neslyšící žáci ve ... -
Teaching English through English
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSmejkalová, Julie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 12. 9. 2014Diplomová práce se zabývá rolí cílového jazyka ve výuce angličtiny. Cílem práce je prozkoumat vliv výuky prostřednictvím cílového jazyka na rozvoj komunikativní kompetence žáků prvního stupně základní školy. Teoretická ... -
Úvod do teorie jazykové správnosti
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBeneš, Martin (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 23. 6. 2017Introduction to the Theory of Language Correctness. The theme of this Thesis is the novel conceptualization of the subject field, which is, in the Czech context, traditionally dealt with within the theory of language ...
