Využití hlasového ovládání pro implementaci hry ve Virtuální Realitě
Using voice control to implement a game in Virtual Reality
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/203085Identifikátory
SIS: 275941
Kolekce
- Kvalifikační práce [11978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kolek, Lukáš
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
9. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
virtuální realita|VR|multimodální rozhraní|Hlasové ovládání|hraKlíčová slova (anglicky)
virtual reality|VR|Multimodal interface|Voice Control|gamePráce pojednává o návrhu a implementaci hry pro virtuální realitu, která využívá hlasové ovládání. Práce se zabývá souvisejícími projekty využívajícími hlasové ovládání. Projekt se řídil metodikou UCD. Výsledkem je kooperativní puzzle hra. Hráč spolupracuje s NPC postavou. Interakce probíhá prostřednictvím multimodálního rozhraní. Hlasové příkazy jsou kombinovány se sledováním rukou. NPC postava odpovídá předem nahranými audio hláškami za účelem rychlých reakcí. Hra byla testována s uživateli za účelem zkoumání herního zážitku a také za účelem otestování jak systém hlasového ovládání funguje v praxi.
This thesis describes the design and implementation of a virtual reality game which uses voice control. The thesis analyzes related projects using voice control. The project followed a UCD approach. The result is a cooperative puzzle game. The player collaborates with an NPC character. Interaction happens through a multimodal interface. Voice commands are combined with hand tracking. The NPC responds with pre-recorded audio for fast reactions. The game was tested with users to examine the player experience and to test how the voice control system performs in practice.
