Marketingová komunikace a tvorba marketingové strategie malé pekárny
Marketing comunication and creation of a marketing strategy for a small bakery
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/202857Identifikátory
SIS: 282710
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koudelková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
9. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
marketing, marketingová strategie, marketingová situační analýza, polostukturovaný rozhovor, spokojenost zákazníkůKlíčová slova (anglicky)
customer satisfaction, marketing, marketing strategy, marketing situational analysis, semi-structured interviewTato bakalářská práce se věnuje návrhu marketingové strategie malé rodinné pekárny. Vypracováním SWOT analýzy doplněné Porterovým modelem pěti sil a rozšířené maticemi TOWS, EFE a IFE je provedena marketingová situační analýza. Tato analýza má za cíl pojmenovat klíčové faktory z vnějšího i vnitřního prostředí, určit jejich důležitost a úspěšnost jejich adresování. Ke zhodnocení zkušeností odběratelů a náhledu do jejich výběru dodavatele byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky těchto procesů jsou použity k vybudování marketingové strategie s cílem zisku nových zákazníků primárně ze segmentu pohostinství. Tato strategie se skládá z marketingového mixu (4P) a výběru segmentů trhu, na které strategie cílí.
This bachelor's thesis focuses on the design of a marketing strategy for a small family- -owned bakery. Using a SWOT analysis supplemented by Porter's Five Forces model and extended with TOWS, EFE, and IFE matrixes, a marketing situational analysis will be conducted. The aim of this analysis is to identify key factors from both the external and internal environments, determine their importance, and assess the effectiveness of their addressing. To evaluate clients' experiences and to gain insight into their supplier selection process, the method of semi-structured interviews was chosen. Results of these processes will be used to develop a marketing strategy aimed at acquiring new customers, primarily in the hospitality segment. This strategy will consist of the marketing mix (4P) and the selection of market segments on which the strategy will focus.
