Impact of PGA Tour golf tournament on stock markets
Vliv golfového turnaje PGA Tour na akciové trhy
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/202748Identifikátory
SIS: 271887
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Petrásek, Lukáš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
8. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
akciový trh, golf, PGA Tour, titulární sponzor, sponzorství, vítězové turnajů, Tiger WoodsKlíčová slova (anglicky)
stock market, golf, PGA Tour, title sponsor, sponsoring, tournament winners, Tiger WoodsTato práce zkoumá krátkodobý dopad sponzorství profesionálních golfových turnajů na ceny akcií veřejně obchodovaných sponzorských společností. Na základě údajů z PGA Tour z let 1994 až 2024 studie zkoumá, zda sponzorské firmy zaznamenávají abnormální pohyby cen akcií před, během nebo po akcích, které podporují. Analýza kombinuje jedinečný soubor dat na úrovni turnajů s finančním souborem dat na úrovni firem, který zahrnuje týdenní výnosy, ob- jem obchodování a tržní ukazatele. K posouzení vztahu mezi sponzorstvím turnajů a výkonností akcií je použita řada ekonometrických modelů, včetně průřezových a panelových regresí a binárních response modelů. Studie také zohledňuje vliv známých sportovců, jako je Tiger Woods, a roli očekávání in- vestorů. Výsledky ukazují, že ačkoli průměrné účinky jsou omezené, některé firmy dosahují v krátkodobém horizontu trvale lepších výsledků, zejména pokud se očekává účast populárních hráčů. Zjištění zdůrazňují, že reakce trhu jsou heterogenní a často jsou více ovlivněny očekávńími než skutečnými výsledky. Tato práce přispívá k nuancovanějšímu pochopení toho, jak může sportovní sponzorství ovlivnit chování investorů a hodnotu firmy, a nabízí strukturovaný empirický přístup k měření účinnosti marketingových finančních rozhodnutí na kapitálovách trzích. Klasifikace JEL...
The present thesis investigates the short-term impact of professional golf tour- nament sponsorships on the stock prices of publicly traded sponsoring compa- nies. Drawing upon data from the PGA Tour from 1994 to 2024, the study examines whether sponsoring firms undergo abnormal stock price movements before, during, or after the events they support. The analysis combines a unique tournament-level dataset with a firm-level financial dataset, the latter of which includes weekly returns, trading volume, and market indicators. A range of econometric models, including cross-sectional and panel regressions as well as binary response models, are used to assess the relationship between tournament sponsorship and stock performance. The study also considers the influence of high-profile athletes such as Tiger Woods and the role of investor anticipation. Results indicate that while average effects are limited, certain firms consistently perform better in the short term, particularly when pop- ular players are expected to participate. The findings highlight that market responses are heterogeneous and frequently driven more by expectations than by actual outcomes. This thesis contributes to a more nuanced understanding of how sports sponsorships may influence investor behaviour and firm value, and it offers a...
