RPG hra pro 2 hráče v Unity
Two-player RPG game in Unity
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/202649Identifikátory
SIS: 266897
Kolekce
- Kvalifikační práce [11978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Guba, Peter
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika se specializací Umělá inteligence
Katedra / ústav / klinika
Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů
Datum obhajoby
5. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
RPG|hra|Unity|multiplayer|NPCKlíčová slova (anglicky)
RPG|game|Unity|multiplayer|NPCV RPG hrách jsou NPC často vyobrazena s různými předměty (např. helma, meč), ale když NPC umře, tak často zmizí z herního světa i její předměty. Nás by zajímalo, zda je možné vytvořit RPG hru, kde jsou předměty persistentní a nezmizí po smrti NPC. Cílem této práce je naprogramovat RPG hru s persistentními předměty, které ve hře zůstanou i po smrti NPC. Tyto předměty by měli být použitelné ostatními NPC a hráči. Vytvořená hra je pro 2 a více hráčů s lokálním multiplayerem. Hráči jsou rozděleni do dvou týmů. Cílem hry je ukradení vítězného předmětu druhého týmu. Hráči mají kontrolu nad postavou ve 2D světě, sbírají suroviny, získávají lepší vybavení a interagují se spojeneckými a neutrálními NPC. NPC sbírají suroviny, vyrábí předměty a bojují jak mezi sebou, tak proti hráčům. Jako součást práce jsme sepsali dokument designu hry, který detailně popisuje fungování hry a její mechaniky. Poté analyzujeme, jak jsme tyto mechaniky implementovaly.
In RPG games NPCs are usually shown with a variety of items (e.g. helmet, sword), but when they die their items often disappear from the game world alongside the NPC. We wonder, if it is possible to make an RPG game, where items are persistent and don't disappear after the death of an NPC. The goal of this thesis is to develop an RPG game with persistent items, which stay in the game after the death of an NPC. These items should be usable by other NPCs and the players. Our game supports local multiplayer with 2 or more players. The players are divided into two teams. The goal of the game is to steal the other team's victory item. The players control their character in a 2D world, they gather resources, get better equipment, craft items and interact with allied and neutral NPCs. NPCs gather resources, craft items and fight other NPCs or players. As a part of this thesis, we wrote a game design document, that in detail describes the design and mechanics of the game. Lastly, we analysed how we implemented those game mechanics.
