Strategická hra z války proti Islámskému státu
Strategic Game of War Against the Islamic State
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/202541Identifikátory
SIS: 270678
Kolekce
- Kvalifikační práce [11978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pilát, Martin
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj her
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
5. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
strategická hra|Blízký Východ|AI generování obrázkůKlíčová slova (anglicky)
videogame|strategy|Middle East|AI image generationBakalářská práce se zabývá tvorbou realtimové strategie zasazené do války proti Islám- skému státu. Hra, která v rámci práce vznikla, obsahuje tři kampaně o několika malých misí a jedné velké mise. Kampaně jsou tématicky zasazené do reálných fází konfliktu. Náplně jednotlivých misí jsou vytvořené s důrazem na hratelnost a na to, aby se hráč postupně seznamoval s herními mechanikami. Pro hru bylo implementováno množství herních mechanik typických pro žánr realtimových strategií od systému jednotek či sys- tému akcí, které lze jednotkám udělovat, přes systém pohybu jednotek, soubojový systém či systém zásob, až po uživatelské rozhraní a ukládání herních dat. Pro hru jsme vytvořili několik různých typů pěchotních a obrněných jednotek, jako například jednotka ženistů či tanky, které navíc používají různé druhy zbraní. Parametry zbraní (jako například dostřel či použitý typ munice) jsou nastavené s ohledem na vlastnosti jejich reálných předloh. Pro realizaci náplně jednotlivých misí vznikl skriptovací systém mise s jednotli- vými typy úkolů a systém pro komunikaci hry s hráčem prostřednictvím panelu zpráv a panelu úkolů. Pro tvorbu části herní grafiky bylo vyzkoušeno několik volně dostupných nástrojů generativní umělé inteligence. V pokročilé fázi vývoje hry byla demoverze hry zpřístupněna několika hráčům k...
The main goal of this thesis is creating a real-time strategy game set into the period of the war against the Islamic State. The game consists of three campaigns, each having several minor missions and one large mission. The content of each mission has been designed with focus on gameplay and gradual introduction of the game mechanics to the player. A number of different game mechanics typical for real-time strategy games has been implemented, ranging from a squad system and an action system for assigning orders to squads, through a squad movement system, a combat system and a resupply system, to user interface and game data saving. We have created several types of infantry and armored squads, such as engineer squads or tanks, which use various types of weapons. The weapons' parameters, such as range or used ammunition type, have been set with respect to the parameters of their real-world counterparts. To represent to content of individual missions, we have created a mission scripting system with several objective types and a communication system, which allows the game to communicate with the player through the use of a message panel and an objective panel. Several freely available generative AI tools have been tested for creating part of the game's graphics. During the advanced development stage, a demo...
