Metodika taneční výchovy v ZUŠ
: Methodology of dance education in elementary art school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/202539Identifikátory
SIS: 266739
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strouhal, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
3. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Metodika tance|Taneční výchova|Taneční pedagog|Základní umělecká školaKlíčová slova (anglicky)
Methodology of dance|Dance education|Dance educator|Elementary art schoolDiplomová práce se zabývá problematikou taneční a pohybové výchovy v pedagogické praxi, konkrétně v rámci přípravného studia tanečního oboru na základních uměleckých školách (ZUŠ). Cílem práce je navrhnout metodický materiál určený pro výuku dětí ve věku 5-7 let a ověřit jeho použitelnost v pedagogické praxi. Teoretická část se zaměřuje na význam taneční výchovy pro rozvoj dítěte, nastiňuje vývojové charakteristiky zkoumané věkové skupiny, představuje vybrané taneční formy a prezentuje kurikulární rámec oboru, jak je definován v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní umělecké vzdělávání (RVP ZUV). Praktická část je věnována tvorbě a aplikaci metodického materiálu v rámci výuky přípravného ročníku a získání zpětné vazby od učitelů prostřednictvím polostrukturovaného dotazníku. Cílem práce je poskytnout podporu a inspiraci tanečním pedagogům na základních uměleckých školách, kteří pracují s dětmi předškolního a raného školního věku. Klíčová slova Metodika tance, Taneční výchova, Taneční pedagog, Základní umělecká škol
The diploma thesis deals with the issue of dance and movement education in pedagogical practice, specifically within the framework of preparatory studies of the dance field at primary art schools (ZUŠ). The aim of the thesis is to design methodological material intended for teaching children aged 5-7 and to verify its applicability in pedagogical practice. The theoretical part focuses on the importance of dance education for child development, outlines the developmental characteristics of the examined age group, introduces selected dance forms and presents the curricular framework of the field, as defined in the Framework Educational Program for Primary Art Education (RVP ZUV). The practical part is devoted to the creation and application of methodological material within the framework of teaching the preparatory year and obtaining feedback from teachers through a semi-structured questionnaire. The aim of the thesis is to provide support and inspiration to dance teachers at primary art schools who work with children of preschool and early school age. Key words Methodology of dance, Dance education, Dance educator, Elementary art school
