Motivační úlohy ve výuce matematiky na střední škole
Motivational tasks in teaching mathematics at secondary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/202530Identifikátory
SIS: 258243
Kolekce
- Kvalifikační práce [11978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Moravcová, Vlasta
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Učitelství matematiky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky matematiky
Datum obhajoby
5. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Motivace|Středoškolská matematika|Motivační úlohy|Postoj k matematiceKlíčová slova (anglicky)
Motivation|Secondary school Mathematics|Motivational tasks|Attitude towards MathematicsDiplomová práce se zaměřuje na tvorbu motivačních úloh z matematiky pro střední školy. Na základě prostudované odborné literatury byl vytvořen soubor úloh pokrývajících té- mata funkce, rovnice, logaritmus, posloupnosti a kombinatorika. Vybrané úlohy byly ověřeny ve výuce prostřednictvím kombinovaného kvalitativně-kvantitativního výzkumu, který sledoval jejich dopad na vztah žáků k matematice a jejich motivaci. Výsledkem práce je sbírka motivačních úloh, z nichž některé byly ověřeny ve školní praxi.
The development of motivational mathematics problems for secondary school students is the focus of this thesis. Based on a review of relevant literature, a collection of problems was created, covering topics such as equations, functions, sequences, and combinatorics. The selected problems were implemented in actual teaching sessions and subsequently evaluated through a mixed-method (qualitative and quantitative) research approach, ex- amining their impact on students' attitudes toward Mathematics. The outcome of the thesis is a set of motivational tasks, some of which were validated in actual teaching sessions.
